2978
Sök

Bilen låser sig inte med "dosan" hjälp!

85 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
Hej, min bmw 325 e36, går inte att låsa bilen med dosan. bilens blinkers står bara och blinkar snabbt när man trycker på dosan. det fungerade hur bra som helst igår, jag tror det kan bero på värmen ca 15- ute.

Bilen går inte att låsa med nyckeln, går inte att vrida nånting.

Nån som vet?

85 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
Har hittat felet! passagerardörren går inte att stänga.. ska jag testa att värma vid gångjärnet?

163 Inlägg
12 januari 2014
Widens skrev:
Har hittat felet! passagerardörren går inte att stänga.. ska jag testa att värma vid gångjärnet?

Är det en 2-dörrars coupé?
Min har samma problem ibland, lösningen är att stänga dörren och "följa med" dörren med handen när man stänger och trycka på den hela tiden under stängningen och fortsätta trycka igen när dörren slagit igen, svårt att förklara hur jag menar kanske men det funkar alltid.

Felet på min uppstår oftast när coupérutorna fryser fast så att de inte åker upp och ner när man öppnar och stänger dörren, det hänger ihop med låskistan på något vis.

85 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
keykey skrev:
Widens skrev:

Är det en 2-dörrars coupé?
Min har samma problem ibland, lösningen är att stänga dörren och "följa med" dörren med handen när man stänger och trycka på den hela tiden under stängningen och fortsätta trycka igen när dörren slagit igen, svårt att förklara hur jag menar kanske men det funkar alltid.

Felet på min uppstår oftast när coupérutorna fryser fast så att de inte åker upp och ner när man öppnar och stänger dörren, det hänger ihop med låskistan på något vis.

Nej, det är en sedan.

Jag fick lov att hålla in dörren och låsa dörren från insidan.
Har ej testat nu om det är bättre, får testa ha den i ett varmgarage och se om det blir bättre efter det smile

Sök