4123
Sök

Audi a4 b7 -07 Smäller i gupp osv! HJÄLP,

26 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
Hejsan! Nu i dagarna har det vart mycket kallt ute (nästan -35) Och bilen har vart ståendes under hela tiden eftersom jag vart bortrest!,
Har dock nu börjar köra bilen igen, Och har dock märkt att den smäller nå fruktansvärt i när man kör över kanter osv, Och det är bara bak, Som att dämparna är stenhårda... Har dock ställt mig på dragkroken och hoppat och kollat dom det är stumt, men det är det ej, är som vanligt...
Kan det vara däcken som blir stenhårda när det är kallt, Jag har ingen aning så snälla hjälp!

Bilen: Audi a4 b7 -07, Quattro tdi, 11000Mil.

Avstängd
10 388 Inlägg
25 januari 2014
Brusten fjäder, kass dämparinfästning och ja, som du varit inne på; kass dämpare

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

26 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
it_mutt skrev:
Brusten fjäder, kass dämparinfästning och ja, som du varit inne på; kass dämpare

Tror inte fjädern är brusten, Ljudet är men som att det är stumt, svårt att förklara men ja..

Avstängd
10 388 Inlägg
25 januari 2014
Flashbacker skrev:
it_mutt skrev:

Tror inte fjädern är brusten, Ljudet är men som att det är stumt, svårt att förklara men ja..

Har du möjlighet att hissa upp så är det iofs ganska snabbt kontrollerat, samma sak med dämparinfästningen isf smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

26 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
it_mutt skrev:
Flashbacker skrev:
it_mutt skrev:

Har du möjlighet att hissa upp så är det iofs ganska snabbt kontrollerat, samma sak med dämparinfästningen isf smile

Imorgon hade jag tänk undersäka lite närmare smile, FÅr hoppas det är nå enkelt smile

KHRacing
25 januari 2014
-35... kanske frusna dämpare . inget speciellt ovanligt vid extrem kyla

26 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
KHRacing skrev:
-35... kanske frusna dämpare . inget speciellt ovanligt vid extrem kyla

Mycket möjligt att det är de, Var ute och körde idag (-15) Var samma sak.

Sök