2875
Sök

Sportavgasrör låter inte tillräckligt (Golf 3)

95 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
Hejsan!

Har köpt en Golf 3:a av en bekant, och för en slant extra så fick jag även med ett sportavgasrör som han använt sig av tidigare på en annan Golf 3:a, och som om inte det vore nog så monterade han även sportavgasröret åt mig wink

Men problemet är att det knappt hörs att det sitter ett sportavgasrör på bilen just nu, inte mer än att det blir ett "annorlunda ljud" från tidigare.
Enligt honom så lät det betydligt mer och tuffare på den andra Golf 3:an, så jag sitter lite fast här nu..

Hur bör man felsöka, för att få sportavgasröret att göra sig hört?

Tacksam för svar smile
-----

Tänkte lägga ned lite kärlek på denna Golf 3:a då den i övrigt är i väldigt fint skick, så det kommer nog även dyka upp en projekttråd framöver då jag tänkt byta ut hela interiören mot en mk4-interiör big_smile

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
5 februari 2014
ryck en dämpare...

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

95 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
t_one21 skrev:
ryck en dämpare...

Alltså kapa avgasröret undertill för att rycka loss en dämpare längst vägen, bygga ihop den "saknade delen" med hjälp av ett rör och sen hoppas på att det gör skillnad?

Vad säger dom på besiktningen ifall man gör så?

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
5 februari 2014
Beror på hur mycket den låter innan, det är enbart ljudnivå de klagar på om den nu skulle låta som en lastbil.
alternativet är att du byter upp till ett grövre avgassystem från tex. katten för att få ett djupare ljud.

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

Rejsa ?
2 959 Inlägg
5 februari 2014
thomas89 skrev:
t_one21 skrev:
ryck en dämpare...

Alltså kapa avgasröret undertill för att rycka loss en dämpare längst vägen, bygga ihop den "saknade delen" med hjälp av ett rör och sen hoppas på att det gör skillnad?

Vad säger dom på besiktningen ifall man gör så?

Yes så menar han.
Då kommer du höra skillnad.

Autotech

Sök