4179
Sök

råd till vaxning

43 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
Hej på er!

Har en fråga angående vaxning av bilen.

Hur gör ni? Vad använder ni?

Har sett att det finns ett antal olika "poleringsmaskiner" till detta. Någon som vet vilka som är bra? Man vill ju inte köpa något dåligt och sen få repor i bilen...

1 231 Inlägg
27 mars 2007
Hej

Jag använder ett vax frpn mekonomen som är en rostfri flaska med blå hatt (glömt namnet). Kör för hand med trassel bara, blir riktigt bra faktiskt.

Mvh Christian

Mitt projekt: Evo III

Smålänning
7 887 Inlägg
27 mars 2007
Jag kör ett vax man kan köpa på marknader, Diamant, blå enlitersdunk med rött lock och guldfärgat tryck.

Jag brukar köra in det med en enkelrullemaskin från clas ohlson för typ 300:- en gång i halvåret, Sen de andra gångerna för hand. Blir hyfsat resultat.

Ett tips: Ta tid på dig. Mig tar det sällan mindre än 2 timmar för att vaxa. En gång om året så kan det bli 4-timmarspass.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

755 Inlägg
27 mars 2007
lackade om en bil i stället för att vaxa den blev skit fint  och väldigt blankt. sedan skrotade en kompis bilen efter en månad men det blir dyrt i längden.. så håll er till vax det gör allafall jag i fortsättningen..

President över Brinkland
465 Inlägg
7 maj 2007
sist jag waxade var för någon vecka sedan, andvände OKQ8:as nya bilvårdsproduker, med cleaner och hårdvax, resulatatet var över förväntan, jag rekomenderar starkt dessa grejjor

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

Sök