3757
Sök

turbo mätare slö!

1 813 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
min turbo mätare e riktigt slö som sagt..
tar ett tag innan den går upp till max lr ja dit den laddar..
man får gasa ett tag för å se vad turbon laddar..
grannes mätare sticker direkt när han gasar min e som hastighets mätaren om man säger så...    kollade slangen men ser inte ut å vara klämd.. det e förra ägaren som satte dit mätaren :S   men han har dragit slangen en liten omväg om man säger så från ena sidan i motorutrymet till andra sen in i kupen där sen tillbax till andra sidan å sen upp i mätaren :S

kan det vara för långt avstånd "för långslang"?

kanske kan vara klämd någon annan stanns där jag inte ser den men vad kan annars felet vara tro? :S

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 813 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
det handlar om en s40 t4 kasnke man ska skriva med;)

study
772 Inlägg
7 maj 2007
dra en ny slang skulle jag rekomendera.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 maj 2007
det är inte turbon som är slut eller liknande med dålig spoolup?

80 Inlägg
7 maj 2007
De kan vara lika typ av mätare som polarn har....den har ett minihål i slanganslutningen....kommer inte ihåg om de va i t-röret lr i själva mätaren!!
Kolla de!!!

De man inte har... å de man inte får....de gör man!!!!!

1 813 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
får kolla upp det... lika bra å dra en ny slang då=)
nej turbon e där inget fel på man känner å hör att turbon laddar fint det e bara att mätaren inte hänger med... men får dra en ny slang å se vad som händer=)

jopp
145 Inlägg
8 maj 2007
din polare har troligtvis en "billig" mätare som inte är dämpad, alla lite "finare" mätare är olje dämpade!
jag hade en billig förut å den fladdrade runt utahelvete smile men har köpt en bättre från autometer nu som e kopplad på samma ledning som den gamla, med det lite mer "sega" resultatet..

lycka till///Emil

jomenvisst

1 813 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
okay... ja hans mätare e en sådan för 3-4 hundra kronor... min e black blabla å ser mer väl gjort ut om man jämför dom... !!  får plocka ut min mammas mätare den funkar med snabbt å se om det e samma problem då smile gör det lättaste först tongue hehe.. .

Sök