4399
Sök

Firma som lagar topplock i stockholm/uppsala/norrtälje

63 Inlägg
8 mars 2014
Trådstartare
Tja. lossade en spridare på en d24 topp och då följde gängorna med ut. toppen är i nyskick i övrigt så man vill gärna få den lagad. någon som vet en bra firma som kan sätta i en insatsgänga? i stockholm/uppsala eller norrtäljeområdet?

184 Inlägg
9 mars 2014
Lite beroende på vad det är för gänga på spridaren kan jag kanske lösa det.

184 Inlägg
10 mars 2014
Det är inget jag grejer utan att behöva köpa in grejer. =/

184 Inlägg
10 mars 2014
Ska iofs se om jag har grejer för att svarva en insatsgänga. Men skeptisk till att jag har m24x2 tapp.

63 Inlägg
10 mars 2014
Trådstartare
okej, har tänkt lite och tror nog att det blir helicoil i stället, då det är rätt så tunt gods på ena sidan runt gängan. men ska köpa verktyg o matrial så kanske jag grejjar det själv. men kan ha dig i åtanke smile

184 Inlägg
11 mars 2014
Ok.

Verkade vara dyrt att få tag i en helicoil för m24x2, går säkert på 2500

63 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
jasså, låter inge kul, hitta nämligen på någon sida insatser som va m24 invändigt och m33 utvändigt. o det är för stort. men det måste finnas något tunnare tycker jag. annars får man väll somsagt göra en egen, men det gäller att den blir rak, kommer spridarn snett så finns det risk att den inte tätar så bra vid tätningsbrickan i botten av hålet.

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
11 mars 2014
Annars vet jag en duktig motor byggare i avesta. Doch tar det ett par timmar att åka dit.

184 Inlägg
12 mars 2014
En re-coil ska ha 24,5mm borrdiameter. Det borde väl fungera?

63 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
VKN_940: åka till avesta blir nog lite långt
L_R: det borde funka. vet du vart man kan köpa?

184 Inlägg
13 mars 2014
Tools säljer re-coil.

Kolla med denna lirare. Verkade ha rätt humana priser.
http://www.blocket.se/ystad/Volkel_V_co … 732918.htm

Det svår är att borra och gänga rakt.

Borr ingår inte i de satserna. Stora borrar brukar vara på mk2 eller mk3-kona
http://www.verktygsstallet.se/sortiment … k3-245-mm/

Antingen får man rigg upp hela toppen i pelarborr eller fräst. Mkt jobb om inte har något färdigt att spänna den i.

Ska man handjaga skulle jag nog sätt upp borren i svarven och först ta ner konan så man får upp den i en vanlig chuck.
Sen skullte jag nog slipa styrning på borrspetsen och slipa nya skär på den. Har gjort den någon gång tidigare.
Jag råkar ha byggt en jigg till svarven för att kunna köra med slipmaskin i svarven.
Så man kan slipa styrning och spetsvinkel i svarven. sen slipar man bara skär i bänkslipen den.

Sök