Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Edit: fel av mig....simons halvsats är 2,5". Men ring och kolla ifall dom kan fixa ända från turbon åt dig, dom gör ändå en del avgassystem på beställning
aa jo jag vet men finns bara 3 tum hela vägen skulle vilja ha en 2.5 tum hela vägen men kanske inte finns att köpa om man inte spec beställer
Varför 2.5"? Har för mig att i en turbo vill du ha så bra flöde i avgasröret som möjligt och i en sugis ska där gärna vara lite motstånd Man kan ju tänka i extremlägena, blås med dina egna lungor i ett stuprör. Då försvinner luften, den dör typ ut. Blås sedan i ett sugrör, lite för litet, trycket blir för högt
aa jo jag vet men finns bara 3 tum hela vägen skulle vilja ha en 2.5 tum hela vägen men kanske inte finns att köpa om man inte spec beställer
Varför 2.5"? Har för mig att i en turbo vill du ha så bra flöde i avgasröret som möjligt och i en sugis ska där gärna vara lite motstånd Man kan ju tänka i extremlägena, blås med dina egna lungor i ett stuprör. Då försvinner luften, den dör typ ut. Blås sedan i ett sugrör, lite för litet, trycket blir för högt
Hoppas du fatta
Beror ju på vilken effekt man vill ha, ska man bara ha strax över 200 är det bekvämt med 2½. Låter inte så mycket.
JT 3" system med sportkatt och 2 ljuddämpare. låter som orginal men när du kommer över 3000 varv så låter de lite värre mullrar väldigt bekvämt faktiskt!