3616
Sök

Ingen ström till bensinpumpen... 900i 16v -90

6 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
Historia: bilen dog rätt upponer lite då och då startade efter ett tag igen.
Om man smällde igen dörr eller motorhuv:rolleyes: medans bilen gick på tomgång dog den nästan för att sekunden senare gå normalt.... nu startar den inte alls.

efter extremt mycket felsökning (kanske inte så proffsig dock) och bytta delar till förbannelse har jag kommit fram till att bensinpumpen(funkar) inte får någon ström. Jag har mätt i kontakten till pumpen samt i säkringen det e dött på båda...

Någon som har en idé????

Jag har funderat på bränslepumpsrelät kan det vara ngt??? och var sitter det isf??

Tacksam för hjälp/ JRB

Avstängd
84 Inlägg
7 maj 2007
skulle det kunna vara det sitter väll på vänster sida i säkrings blocket skulle jag tro

6 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
nej det sitter inte där, har redan kollat skulle ju va surt om man får lämna in skiten bara för ett kass relä.

80 Inlägg
7 maj 2007
Hörs inte relät då??
Om du kan höra pumpen....då kan du ju bara slita ur ett relä i taget...a du fattar!!

De man inte har... å de man inte får....de gör man!!!!!

5 710 Inlägg
8 maj 2007
Visst f-n sitter bränslepumprelät i säkrings/relädosan?
Länge sedan man åkte OG 900 nu men.....

Rätt vanligt är att det går sönder iaf.

MVH Jonas
..............

6 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
Jetman skrev:
Hörs inte relät då??
Om du kan höra pumpen....då kan du ju bara slita ur ett relä i taget...a du fattar!!

problemet är ju att pumpen inte får ström= den låter inte wink
(att den funkar vet jag för jag testade den mot ett batteri)
Senast redigerat av JRB (8 maj 2007)

6 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
jonTe skrev:
Visst f-n sitter bränslepumprelät i säkrings/relädosan?
Länge sedan man åkte OG 900 nu men.....

Rätt vanligt är att det går sönder iaf.

det sitter där på äldre modeller tror jag men inte dom med LH 2.4

6 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
ok jag hittade relät det sitter ovanför styrboxen? under klädseln framför höger dörr. testade deom mot tutan (bytte relän) och det funka.... fan kan det vara då om nu min testmetod e säker???

80 Inlägg
10 maj 2007
Skippa att leta vidare tycker jag!!! De e ju en rätt gammal bil ändå....så om ja hade vart du så hade ja kopplat ett nytt relä som ger ström åt din lilla söta pump!!!
Lr varför inte så simpelt som en strömbrytare??? Funkar ju som stöldskydd oxå!!!
(har ju tått för mig att dom e poppiz bland de "nattaktiva")

De man inte har... å de man inte får....de gör man!!!!!

6 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Jetman skrev:
Skippa att leta vidare tycker jag!!! De e ju en rätt gammal bil ändå....så om ja hade vart du så hade ja kopplat ett nytt relä som ger ström åt din lilla söta pump!!!
Lr varför inte så simpelt som en strömbrytare??? Funkar ju som stöldskydd oxå!!!
(har ju tått för mig att dom e poppiz bland de "nattaktiva")

grejjen e att jag ska sälja skiten så fort jag fixat den så den söta lilla pumpen måste desvärre funka som den ska...

Sök