Halloj, skall nu turbokonvertera min 740 och vill nu ha lite tips.
Ingen behöver skriva "stoppa i en FK/FT motor och gå därifrån" Nej. Bara nej.
Så hur ungefär hur många hk pallar en oöppnad B230F?
Detta är sakerna jag har liggande som som kan användas:
Volvo 850 R-spridare
Saab IC
Dumpventil (okänd modell)
Airesearch turbo (samma spec som org till 940)
Om den turbon krasar har jag en TD04 turbo liggandes.
3" lmm
Tryckrör
Grenis
Tycker att detta kan man väl knåpa ihop något roligt med?
Den skall gå i sidled på Gotland ring i sommar så skulle vara kul att veta om någon här har byggt en budget driftingbil, och jag hoppas väl kunna slå på en närmare 180 hästar och uppåt.
OM! Detta nu är möjligt dvs.
Gjort än så länge:
Lättad motorhuv, baklucka, dörrar runtom, urtaget baksäte, nybyggd brandvägg, org bränsletank ersatt med fuelcell.
Skall ersätta fönstrarna med lexan när jag har pengar med.
Budget är väl riktar på max 6000kr (lexan inte inräknat) utöver det som jag redan har, och ja, RIKTIGT snålt jag vet men vill inte riktigt lägga ut någon större summa på den första bilen som jag förmodligen kommer kyssa ett par väggar med när jag lär mig konsten.
Är inte helt nybörjare på allt som har med motorer och göra men elektronik är jag riktigt urusel på tyvär så har ni något tips angående el-modifieringar får ni dessvärre skriva en utförlig beskrivning på't, helst med bilder!
Så om någon har något tips om själva konverteringen eller om hela alltihopa så skriv på!