3559
Sök

Volvo 740 småtrim och uppiffning

En Volvo 740 GL -85 som ska få sig en lite vassad maskin och uppiffning av det yttre samt rostlagning. Kommer bli lite småstyling. Ett långtidsprojekt då garaget ligger 10mil bort. Kommer skruvas mest på helger och... Visa mer

47 069 Visningar
Projektet avslutat 24 april 2014
147 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
Halloj!
Blev lite gjort över julen svetsat ihop hålet i golvet och fått iordning på choken så den går att använda måste däremot finjusteras lite.
Bilder kommer upp till eller efter helgen då jag glömde ta med mig både kamera o telefon.

147 Inlägg
27 januari 2014
Trådstartare
Blev inget i garaget i helgen va iväg o vinterfiskade. Besiktning är iaf bokad vecka 7 nu för att få en att göra lista. Något litet fel lär de garanterat hitta. Ha de gött så länge kommer inte bli något gjort förens nästa helg då det blir en sista justering på tomgången innan besiktningen.

382 Inlägg
27 januari 2014
prem lagd! , ska bli kul att följa det här projektet! smile , haha snyggt det där med mjölk paketet! har själv gjort många sånna packningar till en del moppar man hade  big_smile

147 Inlägg
10 februari 2014
Trådstartare
Tjenare va på besiktning idag. Fick nerslag posljus bak o nummerskyltsbelysning samt förhög CO. Både posljus o nummerlys funkade när man åkte men inte när man kom dit. Kom hem o så va det säkringarna som hade gått. Kändes sådär lagom roligt.

302 Inlägg
10 februari 2014
fan va surt tongue

Spana gärna in mitt Chrysler Valiant projekt!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288588

147 Inlägg
10 februari 2014
Trådstartare
kranium skrev:
fan va surt tongue

En riktig pissdag började med punka när man skulle åka så va bara att kasta på reservhjulet sen glömde man hälla e85 i tanken för att få ner CO. så nu är det nya säkringar o e85 i tanken o bara te att åka dit imon igen smile

302 Inlägg
10 februari 2014
rp_92 skrev:
kranium skrev:
fan va surt tongue

En riktig pissdag började med punka när man skulle åka så va bara att kasta på reservhjulet sen glömde man hälla e85 i tanken för att få ner CO. så nu är det nya säkringar o e85 i tanken o bara te att åka dit imon igen smile

Låter som Murphys lag, Bara att hoppas på det bästa imorgon då smile

Spana gärna in mitt Chrysler Valiant projekt!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288588

147 Inlägg
30 mars 2014
Trådstartare
Inte hänt så mycket sen besiktningen har köpt mig ett par däck och fälgar av en polare då mina sommardäck är slut. Har också ställt av bilen igen då jag inte använder den när jag pluggar kommer troligen ställa på den o köra lite i sommar när man är hemma så man kan ta sig någonstans. Nästa grej att göra är att ställa in gasarna riktigt för nu går den fett och drar 2L milen om man är snäll. Bild på fälgarna får ni nästa gång jag är hemma vilket blir runt påsk.

Sök