Började med att hämta bilen
Rulla in den i garaget för genomgång nästa dag.
Tog bort kylaren som läkte och ersatte den med en ny. ( Hittade ingen bild på kylaren, kommer upp senare )
Sedan tar vi en titt på oljan. Ser inte så bra ut lr hur.
Av med toppen med insug och avgas sidan
Plockar toppen i miniatyrer inför planing m.m.
Det som jag blev mest rädd över var att några av toppbultarna kunde man skruva loss för hand.
Saknades en del skruvar, muttrar, brickor och fanns konstiga "fula lösningar"
På arbetstid ringde företaget som kontrollerar toppen, prov tryckningen var helt ok. Dessvärre var toppen så dålig så de fick
plana 0.65 mm ! Han villa att de skulle ta en titt på ventilerna samt allt annat. De slipade ventilerna och plockade ihop den m.m.
Paket från England
När vi väl kollade den gamla packningen så kunde vi inte se några skador eller sprickor i den utan misstänker att förra ägaren körde den nått så fruktansvärt varm.
Sen tycker jag att denna oljeförvärmaren är helt onödig. Skulle vilja få tag på en adapter istället för den. Men då fick det bli så här istället.
Uppdaterar mer senare.