V70 TDI -00 tvärdog och startar ej igen.

Zmirro
6 maj 2014 · 183 Inlägg

Hej!

Var just iväg och läste av felkoder på min V70 TDI då ABS lampan lyst till och från. Har även hänt några gånger då man ligger i ca 120 att motorelektroniklampan börjat lysa och bilen tappat orken helt. Nu va jag påväg hem från Mekonomen där jag läst av felkoder och bilen tvärdog.

Startar ej igen, bara maler om man försöker. Låter inget konstigt direkt.

Inga remmar har gått av. Kamrem är bytt för ca 1000 mil sen men pumprem är jag osäker på. Tog bort kåpan men såg inget speciellt.

Felkoderna jag hade innan bilen dog var:
"Turboreglering, felaktigt flöde."

"Hjulsensor VF, felaktig signal"

Några idéer?

BMW 330D "M-Performance" (2014)
printern
12 maj 2014 · 20 Inlägg

Zmirro skrev:
Hej!

Var just iväg och läste av felkoder på min V70 TDI då ABS lampan lyst till och från. Har även hänt några gånger då man ligger i ca 120 att motorelektroniklampan börjat lysa och bilen tappat orken helt. Nu va jag påväg hem från Mekonomen där jag läst av felkoder och bilen tvärdog.

Startar ej igen, bara maler om man försöker. Låter inget konstigt direkt.

Inga remmar har gått av. Kamrem är bytt för ca 1000 mil sen men pumprem är jag osäker på. Tog bort kåpan men såg inget speciellt.

Felkoderna jag hade innan bilen dog var:
"Turboreglering, felaktigt flöde."

"Hjulsensor VF, felaktig signal"

Några idéer?

Har du otur så har din pump farit. Just vp44 som sitter på din bil är inte av "kvalité hållbar"
Bara att kolla bränsletrycket samt relä innan du börjar riva pumpen.

Mvh

printern
12 maj 2014 · 20 Inlägg

Zmirro skrev:
Hej!

Var just iväg och läste av felkoder på min V70 TDI då ABS lampan lyst till och från. Har även hänt några gånger då man ligger i ca 120 att motorelektroniklampan börjat lysa och bilen tappat orken helt. Nu va jag påväg hem från Mekonomen där jag läst av felkoder och bilen tvärdog.

Startar ej igen, bara maler om man försöker. Låter inget konstigt direkt.

Inga remmar har gått av. Kamrem är bytt för ca 1000 mil sen men pumprem är jag osäker på. Tog bort kåpan men såg inget speciellt.

Felkoderna jag hade innan bilen dog var:
"Turboreglering, felaktigt flöde."

"Hjulsensor VF, felaktig signal"

Några idéer?

Har du otur så har din pump farit. Just vp44 som sitter på din bil är inte av "kvalité hållbar"
Bara att kolla bränsletrycket samt relä innan du börjar riva pumpen.

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang