3500
Sök

Ratt byte på bmw 523 HJÄLP

9 Inlägg
24 juni 2014
Trådstartare
Tjenare!

Jag kollar runt på bilar och har blivit sugen på en bmw 523I 97a som jag vill ha som vanlig bil och även för att kunna sladda lite med!

Men jag är sugen på att byta till en moccaratt isåfall men vet inte om det är airbag i bilens ratt och kan verkligen inte hitta någonstans där jag kan få det bekräftat?

Så nu frågar jag er! Är det airbag i ratten? Kan jag besiktiga bilen med en moccaratt utan airbag?

PS. Tror ni denna bil går att få ut på ställ eller föredrar ni en annan bil?

Tacksam för snabba och seriösa svar!! smile smile smile

144 Inlägg
24 juni 2014
Ja, en 523a har airbag och den kommer inte gå igenom besiktningen med en ratt utan airbag. Detta eftersom avsaknaden av airbag kommer resultera i en tänd airbag-lampa.
Eventuellt kan du lösa detta med lämpligt motstånd, men det får någon annan svara på.

Hade personligen köpt något med större motor än 523 om jag ville drifta, men jag kan tänka mig att det funkar utmärkt - finns mängder av ungdomar som enhjular med sina 740:s, så varför inte... smile

29 Inlägg
25 juni 2014
Min 523i A 1998 släpper på asfalt men är väll kanske inte den bil jag skulle rekommendera smile

9 Inlägg
25 juni 2014
Trådstartare
werik skrev:
Ja, en 523a har airbag och den kommer inte gå igenom besiktningen med en ratt utan airbag. Detta eftersom avsaknaden av airbag kommer resultera i en tänd airbag-lampa.
Eventuellt kan du lösa detta med lämpligt motstånd, men det får någon annan svara på.

Hade personligen köpt något med större motor än 523 om jag ville drifta, men jag kan tänka mig att det funkar utmärkt - finns mängder av ungdomar som enhjular med sina 740:s, så varför inte... smile

Okej tack för svaret! Ska kolla vidare smile

9 Inlägg
25 juni 2014
Trådstartare
Jonble skrev:
Min 523i A 1998 släpper på asfalt men är väll kanske inte den bil jag skulle rekommendera smile

Okej! får kolla vidare lite mer smile

76 Inlägg
25 juni 2014
http://www.ridetech.se/airbagmotstand-budget/15296-0 där har du sen är de bara att tuta och köra.

Sök