4298
Sök

Sportstolar 740

194 Inlägg
3 juli 2014
Trådstartare
Tjenare!

Har nu bestämt mig för att slänga ut mina sletna stolar och byta till sportstolar.

Någon som har några bra tips till stolar i 740?

passar alla sportstolar i alla bilar?

Hade tänkt mig dessa passar de tro?

http://www.ridetech.se/2st-sportstolar- … ack/9549-0

Tack på förhand!

1 861 Inlägg
3 juli 2014
Hej! Man får ju bygga egna fästen/anpassa nuvarande men annars så är det bara måtten man får tänka på!

Tänk på att med fast rygg så sitter man väldigt rakt, du skulle inte kunna tänkt dig några sportstolar ur en "vanlig" bil? Tex ford's cosworth är ju grymt sköna och är av sitta still typ och har lite mera bruks bil feeling! smile

169 Inlägg
3 juli 2014
Kolla på Klracing, de har riktigt schyssta stolar med ställbar rygg.

169 Inlägg
3 juli 2014
Dom där är as grymma ! Jag köpte lakadana från biltema i bygde fästen tog väll 2 timmar från jag börja till jag va klar:-)
Enklaste är att ta orgfästet sen 2 plattjärn 5x5 svetsa fast i önskad höjd sen mäta o borra hålet sen bulta fast:-)

194 Inlägg
3 juli 2014
Trådstartare
Dr_struts skrev:
Hej! Man får ju bygga egna fästen/anpassa nuvarande men annars så är det bara måtten man får tänka på!

Tänk på att med fast rygg så sitter man väldigt rakt, du skulle inte kunna tänkt dig några sportstolar ur en "vanlig" bil? Tex ford's cosworth är ju grymt sköna och är av sitta still typ och har lite mera bruks bil feeling! smile

Okej är inte det ganska svårt? Jo de kan jag tänka mig men vart får man tag på sånna?

194 Inlägg
3 juli 2014
Trådstartare
avse skrev:
Kolla på Klracing, de har riktigt schyssta stolar med ställbar rygg.

Tack blir nog där jag beställer dom ifrån verkar riktigt bra till grymt pris!

TACK

194 Inlägg
3 juli 2014
Trådstartare
Skurt95 skrev:
Dom där är as grymma ! Jag köpte lakadana från biltema i bygde fästen tog väll 2 timmar från jag börja till jag va klar:-)
Enklaste är att ta orgfästet sen 2 plattjärn 5x5 svetsa fast i önskad höjd sen mäta o borra hålet sen bulta fast:-)

Okej Får tänka över detta tack för alla info. Svårt med fästena? kan du förklara lite mer hur du gjorde?

1 861 Inlägg
3 juli 2014
MarcusMagnusson skrev:
Dr_struts skrev:

Okej är inte det ganska svårt? Jo de kan jag tänka mig men vart får man tag på sånna?

Har man en svets så fixar man det ganska enkelt!

Skroten ebay blocket typ över allt! Finns många nyare bilar med lite skålning! smile

Sök