Avstörningsrelät till kylfläkten är enbart till kylfläkten - inget annat, det relät sitter i motorrummet och ser likadant ut som spidarnas avstörningsrelä "spridarrelät".
Kommer ingen spänning fram till kontakten till kompressorn??
Magnetkopplingen får sin spänning direkt från styrdonet som är inbyggt i reglagepanelen, det är relativt vanligt att lödningarna spricker bland annat på kretskortet.
Från styrenhetens stift 10 "A/C compressor clutch ctrl" går sedan sladden i serie med lågtrycksgivaren och därefter högtrycksgivaren för att slutligen komma fram till kompressorn.
Kompressorns magnetkoppling får inte spänning om:
Trycket är för lågt (för lite gas - läckage) = lågtrycksgivaren känner av, (sitter på torkfiltret)
Trycket är för högt = högtrycksgivaren känner av (sitter på kondensorns framsida)
Skulle du få fram spänning till magnetkopplingen men den ändå inte drar så kan den ha kärvat ihop eller det mer vanliga att spelet är för stort så den helt enkelt inte orkar att dra ihop.