jesper080 skrev:
Evildan skrev:
jesper080 skrev:
aa okej då hade jag lite rätt iaf haha
har du kört båda ? vilken är bäst enligt dig ?
Har kört båda då jag har vänner som faktiskt sålde Rover/MG i början av 2000-talet.
Jag föredrar MR2, dels för att det är en Toyota med all den driftsäkerhet det innebär.
Bägge är dock underhållande.
Tack för svar <3
Som Roverfantast och Roverkunnig (?) så kan jag tillägga att motorn i MGF kan variera kraftigt i effekt då den fanns i flera olika modeller. Vissa rena snikmodeller med bara drygt 100hk, den starkaste man hittar här har 145hk. Det fanns en modell med 160hk men jag är osäker på hur många om någon av dessa hittat till Sverige.
Motorn (K-serie) är inte så pålitlig som man kan önska. Föregångaren (T-serie) är betydligt mer pålitlig. K-serien är väldigt raffinerad och trevlig, riktigt pigg och drar ganska lite bensin, men med bl a lösa foder är den något mer utsatt för topplocksproblem. Problemet blir inte bättre av att en felaktigt monterad topplockspackning (eller snarare feljusterade foder) inte har lång överlevnadstid. Senare bilar är bättre (2004+). Med detta sagt så är de inte mindre pålitliga än många andra bilmotorer på marknaden.
Om jag valde mellan MR2 eller MGF så skulle jag ta en MR2 alla dagar i veckan.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.