4 februari 2014
Trådstartare
Hallå, jag har en Volvo 940 GLT -91 som har fått ett underligt ljusfel, imorse när jag startade bilen så såg jag att jag varken hade halvljus eller bakljus i nått av lägena. Tänkte på en gång att de var glödtrådsvakten, då det har hänt en gång tidigare i princip på en gång när jag hade köpt bilen. Då fanns ett till i bilen som jag bytte till. Och det har funkat sen dess vilket antagligen var runt 7 månader sen. Men då jag var på skolan så tog jag ute den och den var helt smält vid ett av stiften. Om man läser på undersidan så står det 54r där stiftet är. Så bytte till et som en kompis hade, körde hem (ca 7mil) och kändeatt det luktade typ bränd plast/elektronik, stannade och kollade runt men hittade inget som såg ut att ryka, så körde hem. När jag va hemma slet jag ur glödtrådsvakten för att kolla om de var den som luktade. Och tro på fan att den hade smält på exakt samma ställe. Så jag undrar i princip vad de kan vara som gör att de blir så. Har inte bytt nån lampa på säkert 3 månader och det är samma watt som den andra.
Några tips?