2818
Sök

dumpventil+regbesikting?

Bilplåtslagare
160 Inlägg
15 maj 2007
Trådstartare
en kompis till mig blev precis stannad av polisen.. han åkte på regestrerings bes bara för att han hade öppen dump.. han kör en saab 9000 -96a..
jag trodde att det bara var helbilsgodkända bilar som man var tvungen att regga om? någon som kan ge att bra svar på detta?

Hellre frisk och rik än sjuk och fattig!
träffansvarig och styrelse medlem på
www.draminbil.nu

638 Inlägg
15 maj 2007
haha låter ju skumt. finns väll inget svar på frågan. förmodligen är det så om han åkte på regbesiktning. men har aldrig hört de innan

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Bilplåtslagare
160 Inlägg
15 maj 2007
Trådstartare
Ripley333 skrev:
haha låter ju skumt. finns väll inget svar på frågan. förmodligen är det så om han åkte på regbesiktning. men har aldrig hört de innan

haha ja ungefär så tänkte jag med när han ringde och berättade.. men den polisen (morell) är helt kokt.. han har satt fast massa bilar för helt skumma grejer.. däribland min egen för vass kant på shiftlighten big_smile

www.draminbil.nu

draminbil.nu
1 382 Inlägg
15 maj 2007
Haha tänkte precis fråga om dete var Morell tongue

793 Inlägg
15 maj 2007
morell, alla gillar den killen

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Bilplåtslagare
160 Inlägg
15 maj 2007
Trådstartare
jodå tongue han är väl uppskattad av alla som kör lite stylade bilar! smile man blir bra trött på han ibland big_smile

www.draminbil.nu

793 Inlägg
15 maj 2007
Ja tycker vi ska se till så att morell förlorar jobbet för så som han håller på är knappt lagligt juh big_smile

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

41 Inlägg
15 maj 2007
haha vem är den där morell? en elak gubbe som aldrig lyckades styla sin bil? och nu vill ge igen på alla andra låter som en rimlig förklaring tongue, i vilken del av sverige befinner sig denna lustikurren ? ;D

Bilplåtslagare
160 Inlägg
15 maj 2007
Trådstartare
han arbetar på polisens trafikavdelning i skara.. men håller till i hela skaraborg ungefär.. ja det räcker väl med att man åker sänkt och tonat så klarar man aldrig en flygande.. jag har faktiskt aldrig hört talas om någon som klarat sig.. en annan tog för öpeet luftfilter.. garva nästan ihjäl mig när jag hörde det big_smilebig_smilebig_smile

www.draminbil.nu

study
772 Inlägg
15 maj 2007
jäklar vilken hårding alltså. allt som ska tas tar vi.

39 Inlägg
16 maj 2007
Tja...det är inte olagligt att ha en öppen dump. Det som han morell troligt vis har klagat på är att han tror att motorn är mera skruvad i änn vad den är. och då måste han reg bes om bilen....de har roliga saker för sig i bland de där..

Bilplåtslagare
160 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
vi ringde idag och pratade med trafikpolisens huvudkontor.. blev skickade till någon i stockholm.. han i princip bara garvade när han fick höra detta.. (känns bra att polisen garvar åt det) big_smile han sa att det var helt upp till besiktingen om han behövde regga om bilen för det.. så vi ringde dit med.. och de sa ungefär samma som alla andra.. de sa "hur dum får man bli?" så han behöver bara åka in och regga igen.. dock ej som ombyggt fordon som morell påstår.. suck.. vad ska man säga om han

www.draminbil.nu

45 Inlägg
20 maj 2007
Haha de där lät ju som en härlig polis ^^. däremot klagade dom lite på min öppna dump på besiktningen o tyckte att den förstörde vevhusventilationen... den gick dock igenom med dumpen men dom bad mej plocka av den när jag ska besikta bilen nästa gång. nya regler 2008 sa dom...

MVH Sudde

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar ;)

Fri fart för ett fritt folk!
14 083 Inlägg
20 maj 2007
den där j-vla idioten borde dom skicka till mars eller något
man borde nästan lura honom att provköra en bil som styrningen eller något råkar hoppa isär på smile

Kör fort så hinner inget hända...

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
20 maj 2007
Alla i Skara borde riktigt jävlas med denna snut, och köra kortege med stylade bilar och se vad han skulle göra då. Kanske en hjärtinfarkt eller nått.

Lev livet, det kan ta slut fort

Sök