2677
Sök

Billigaste sätt att köra till Tyskland

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
26 september 2014
Trådstartare
Hej,

Jag och en vän har tänkt oss att åka till Tyskland, vi har 3v semester som vi funderar på att utnyttja där.

vi åker från Svealand och har aldrig tidigare kört bil till Tyskland, vi har varit där flera gånger ( dock med flyg ).

och redan nu kan jag säga att flyg är billigaste alternativet, men vi vill gärna se lite av landskapet där med tänker vi bila.

Vi har sökt på nätet om det, men dem information vi har hittat är några år gamla.

1. billigaste sätet att ta oss ner ditt, vi har tänkt och hamna i Frankfurt i början och sedan vidare till andra ställen.

2. Tyvärr ligger stora bilen på serv och vi har tillgång till Hyundai i20 ( ny bil ), klarar bilen den tyska autobahnen?

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

Muttley
26 september 2014
Scandlines åker du med mellan rödby-puttgarden 1400 kr ToR.
Kör via Malmö, bron över och raka vägen till Rödby. Känner du någon med en brobizz kommer du betydligt billigare undan.

Annars Malmö-Travemunde enkelbiljett för en tusing.

Bilen skulle väl inte vara några problem? De finns tusentals av sådana bilar även i Tyskland som du säkerligen blir omkörd av med wink

27 Inlägg
29 september 2014
mr_right skrev:
Hej,

och redan nu kan jag säga att flyg är billigaste alternativet, men vi vill gärna se lite av landskapet där med tänker vi bila.

Flyg + hyrbil kan ibland vara en mycket lyckad kombination. Ofta kan man hitta riktigt bra deals på hyrbilar (om man letar lite). Fast om ni har tänkt ha bil i 3 veckor är det nog otvivelaktigt billigare att köra. Det är bara att hoppa in i bilen  och åka!

Kan rekommendera att ni har ett bra betalkort/kreditkort som ni använder för att betala all soppa m.m. Man kan spara 1,5 % på att betala med ICA Mastercard (betala alltid i Euro).
Senast redigerat av laggan (29 september 2014)

Sleeper
3 084 Inlägg
29 september 2014
mr_right skrev:
Hej,

Jag och en vän har tänkt oss att åka till Tyskland, vi har 3v semester som vi funderar på att utnyttja där.

vi åker från Svealand och har aldrig tidigare kört bil till Tyskland, vi har varit där flera gånger ( dock med flyg ).

Vi har sökt på nätet om det, men dem information vi har hittat är några år gamla.

1. billigaste sätet att ta oss ner ditt, vi har tänkt och hamna i Frankfurt i början och sedan vidare till andra ställen.

2. Tyvärr ligger stora bilen på serv och vi har tillgång till Hyundai i20 ( ny bil ), klarar bilen den tyska autobahnen?

Nej man måste minst ha en BMW M3 på autobahn annars är det ju inte ens någon mening att åka smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök