3301
Sök

Sänkning och bilprovningen!

BamZe84
3 april 2007
Trådstartare
Tjenare!
Tänkte mest kolla ifall någon gjort samma som mig och besiktigat bilen ?
Kapat fjädrarna och satt fast fjädern med avgasklämmor så dem inte kan lämna koppen ?
Jag gjorde de på min 740 och de var inga problem med besiktningen då. Men de var två år sen, men de borde inte ha ändrats tycker jag. De ska ju vara så fädern inte kan lämnar fästerna och de kan dem ju inte göra...så...

Bärs!
3 456 Inlägg
3 april 2007
Besiktade förra sommaren med avgas klammor bak, gick finfint!

Garaget.org peakade 2008.

BamZe84
3 april 2007
Trådstartare
Fan vad gutt o höra, då kan ja vara lugn wink tack för hjälpen

21 Inlägg
3 april 2007
besikta utan inga problem de häller tongue men kan inte köra över farthinder i för hög hastighet

BamZe84
3 april 2007
Trådstartare
Fan vad gutt har haft sån ångest inför bes. Men då kan ja vara lugn då smile

197 Inlägg
18 maj 2007
på min förra bil hade ja kapat och satt fast dom med slangklämmor! fick tvåa på det då... fjädringsväg funktion försämrad stod det

BadBoys_Club

118 Inlägg
19 maj 2007
Lånar tråden lite... roll

Jag hade tänkt kapa jag med och sitter och funderar på vad som är bäst att sätta fast fjädrarn med!
Många har använt avgasklämmor och har inte haft några problem med besiktningen, är det den bästa lösningen eller finns det någon bättre förutom att svettsa fast dom?

// David
Senast redigerat av Takiidaa (19 maj 2007)

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
19 maj 2007
skall gå bra med avgas klämmor om man inte kapat för mycket så man inte har nån fjädrings väg....!! fick omgående körföbud i flygande besiktning pga att jag inte har nån fjädringsväg fram överhuvud taget....!!
Senast redigerat av offarn (19 maj 2007)

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
20 maj 2007
öven om dom sitter fast där nere så kan dom sitta löst däruppe..! men varför ha sänkt bil..?  vill man ha bättre väghållning så kan man ju sätta "hjälp-fjädrar" å bra dämpare ist..! + att man slipper oroasig för att det ska skrapa i på diverse fart hinder..!

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

Sök