2982
Sök

Köpråd:A4 1,8T Quattro S-line 07 | Ford Mondeo 2,5T, Titanium 07 | Ford Mondeo 2,0F Titanium -09

2 Inlägg
30 december 2014
Trådstartare
Tjenare jag är påväg att köpa en Audi A4 1,8T Quattro S-line -07 från en bilhandlare läs nedan

Audi A4 1,8T Quattro S-line
Mätarställning: 12800 mil
Färg: Silvermetallic
Karosseri: Kombi
Info: 4WD, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, LM-fälgar, Spoiler bak, Sportstolar, Stolvärme fram, Svensksåld, Vinterhjul - dubb, Vi reserverar oss för ev. felskrivningar
Av handlare angivet registreringsnummer: FWO803

Pris: 89,000:-

Det jag är bekymmrad över är följande:

Många sidor skriver att det bör bytas kamrem 12000 intervall. Antar att det ej är bytt eftersom att det inte är skrivet,
Inga sommardäck (sommaren kommer)
och jag skulle behöva dragkrok.

Kamrem + vattenpump (10,000:- ??)
Sommardäck + fälgar (10,000:- ??)
Dragkrok (5000:- ?)
Motorvärmare (7000:-)?

bilen kommer kosta mig ca 125.000:- innan sommaren vilket är alldeles för mycket för denna bil antar jag, hur mycket kan man pruta ned för kamrem och sommardäck tror ni ? dragkroken är bara lyx, men kamrem och sommardäck är faktiskt ett primärt behov. jag har kontanter ifall det kan spela roll för bilhandlaren.

----

Ford Mondeo 2,0F Titanium
Mätarställning: 9600 mil
Färg: Silvermetallic
Info: Bensin/etanol, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Antisladdsystem, Antispinn, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Motorvärmare, Svensksåld, Vinterhjul - friktion, Yttertemperaturmätare, Vi reserverar oss för ev. felskrivningar
Av handlare angivet registreringsnummer: ZJR612

Pris 99,000:-
http://www.blocket.se/jamtland/Ford_Mon … 3.htm?ca=3

Även här tillkommer sommardäck. motorvärmare och dragkrog

---

Ford Mondeo 2,5T, 220hk, Titanium
Mätarställning: 10680 mil

En ägare
Färg: Svart

Drag-fast
Motorvärmare
Rails
Regnsensor
S-hjul-alu
V-hjul-alu
ABS bromsar
ACC/Klimatanläggning
Airbag förare & passagerare
Antisladdsystem, Antispinn
Stereo/CD/MP3/AUX
Elhissar fram/bak
Elstol förare med minne
Grenkontakt för kupévärmare
Eluppvärmd vindruta
Farthållare
Fjärrstyrt c-lås
Färddator
Multifunktionsratt
Sidoairbag
Stolvärme fram
Yttertemperaturmätare
Senaste besiktning: 2014-10-08

Registreringsnummer: HHA 617
I trafik: 2007-11-30
Drivhjul: Framhjulsdriven

Sommardäck i bra skick.
Vinterdäck i ok skick.
Några små rostfläckar på bakluckan som har neutraliserats.
Tecknar Blockets begagnatförsäkring vid köp.

Pris 89,000:-

Rostskydd byttes väll fr.om 1jan 08 på ford, är det värt att köpa 07 ?

http://www.blocket.se/jamtland/Ford_Mon … =3&w=1
Senast redigerat av tjapp (31 december 2014)

450 Inlägg
31 december 2014
Du får väl kontakta säljaren oxh fråga om kamrem är bytt, han har antagligen skrivit att den är servad, då är den antagligen bytt.

Vadå hut mycket du kan pruta, utgå INTE ifrån att du kan pruta, visa intresse och resonera oxh ha något att pruta på istället, att börja diskutera prutning innan du ens ringt är bara fånigt.

Mina tre senaste bilar har jag sålt till utsatt pris, just därför att de ej funnits något att pruta på.

Bara för att du vill ha motorvärmare skall väl ej säljaren gå ner i pris för det, utan de är upp till dig att se dig om efter en Anna bil istället kan man ju tycka.

6 634 Inlägg
31 december 2014
De nya förbättrade rostskydd kom ihop med Mondeo 2008, faceliften utav den som kom ~2011 hade underredsbehandling från fabrik.

Angående motorvärmare så har alla etanol kompatibla Fordbilar motorvärmare från fabrik.

De/Dem

2 Inlägg
31 december 2014
Trådstartare
Henrik-N skrev:
Du får väl kontakta säljaren oxh fråga om kamrem är bytt, han har antagligen skrivit att den är servad, då är den antagligen bytt.

Vadå hut mycket du kan pruta, utgå INTE ifrån att du kan pruta, visa intresse och resonera oxh ha något att pruta på istället, att börja diskutera prutning innan du ens ringt är bara fånigt.

Mina tre senaste bilar har jag sålt till utsatt pris, just därför att de ej funnits något att pruta på.

Bara för att du vill ha motorvärmare skall väl ej säljaren gå ner i pris för det, utan de är upp till dig att se dig om efter en Anna bil istället kan man ju tycka.

givetvis frågar jag för att ha kött på bena inte för att skicka ett sms och pruta innan jag varit där, hade mina döttrar t.om förstått..

har aldrig skrivit att jag har motorvärmare som underlag för prutning. däremot bör kamrem och sommardäck liga väl inom ramen för prutbart...

Edit: om inte priset är bra satt med dessa redan i åtanke, vilket jag inte vet, därav att jag hamnade på detta forum.
Senast redigerat av tjapp (31 december 2014)

Sök