3898
Sök

MP3 eller något annat?

18 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
Så hära är det, jag har en polare som kör inte mp3 låtar i sin bil på grund av att han säger att det är inte bra ljudkvalite eller så, har inte nu frågat vilken "format" han kör på...

Men är det sant?

Jag vet eller ja har kärt mig att mp3 är det finaste kvaliten på ljud man kan få, ja ni fattar.

så är det han som är sjuk i huvudet eller är det jag som vet inte vad jag snackar om liksom hehe lol...

Proljece?
1 464 Inlägg
24 maj 2007
Beror på bitraten men låter som din kompus snackar lite "skit" jag hade sagt  till han att vill han köra lp skiva så visst smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

18 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
heheheh big_smile

1 631 Inlägg
24 maj 2007
MP3 är komprimerat och är inte det "finaste" ljud man kan få oavsett bitrate. Det är du väl med på....?

Under lång tid så har vanliga cd-skivor varit det bästa man kan få, men nu finns det ett antal andra spännande format som DVD-Audio, Super-CD etc. Dessa funkar dock inte i vanliga cd-spelare.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Proljece?
1 464 Inlägg
24 maj 2007
Mp3 är komprimerat ljud jupp därför filerna är mindre än te.x wma .. men dock är bitraten speciell har du en bitrate på 16 så låter det som orsa spelmän men bitrate på 240-360 ger riktigt fint ljud smile

18 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
aha okey, där ser man big_smile...

Så vem ska jag kalla en idiot då mig eller honom heheh ?

Proljece?
1 464 Inlägg
24 maj 2007
Säg tilll han att du vill ha hans mp3 spelare smile eftersom han inte använder den?

18 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
HEHEHHE smart sakt du heheh ;big_smile

Proljece?
1 464 Inlägg
24 maj 2007
tongue testa det lät rätt bra faktiskt big_smile

Sök