3340
Sök

hur ska jag få grymmt dunka dunka i en 740??

859 Inlägg
13 november 2005
dj_aggwa och M3rL  hoppas jag säger något som hjälper tråden frammåt i fortsättningen.

/Theo

4 571 Inlägg
13 november 2005
andreasl skrev:
Izual skrev:
när jag hade en 740 så hade jag 2*10" i skuffen å sen borrade jag bara upp hål i hatthyllan och drog ner basreflexrör ner i skuffen. det fungerade klockrent

den här killen har koll,   gjorde likadant i en av mina förra 240´s,   det vart snuskig bra tryck,   Lådan var även  lutad i samma gradantall som baksidan av rygstödet  och intryckt nästan emot det,  samt att  på baksidan så hade jag en skiva så det slöt tätt,   dvs  inget ljud kom ut i bagage utrymmet utan det tog vägen genom ryggstödet och upp genom basportarna.

jo jag slöt också in lådan så den inte spelade ut i skuffen bara. har bilder på bygget nåntans om det behövs.

914 Inlägg
13 november 2005
Deejay_Alive skrev:
gulleponken skrev:
köp 1 10" lr 12" långslagig bas o sen ett passande steg till... sj har ja en mds fanatic 10"are o den e de ganska bra djupbas i... men ja laddar på med 1200W oxå då tongue ...

det verkar som ingen här inne vet vad dom sysslar med?? är det någon som vet vad som krävs för att lämna 1200watt?? jag kan ju säga att det är ganska mycket mer än ett litet futtigt bilbatteri.. när det dessutom är 12 volt så behövs ännu mera ström så en 65 Amp räcker inte länge..

och ja , i en 740 skulle jag nog sätta 2 stycken 10:or där bak med elementen mot sätet och sen ha ett par hyffsade sexnior i hatthyllan..
det har jag testat och det funkade prima big_smile

Asså vet att vi små tjafsade lite innan men jag kan inte låta bli å små le när jag läser detta... Jag körde min gamla anläggning med ett autostudio steg som hade mer än 1200watt på original batteriet i bilen var inga problem som folk sagt innan köper man riktiga saker så funkar det...

44 Inlägg
13 november 2005
2 st 15" xplöd basar...sen har du jävligt djup bas!

i 300Km/h hör ingen dig skirka!

864 Inlägg
13 november 2005
Deejay_Alive skrev:
gulleponken skrev:
köp 1 10" lr 12" långslagig bas o sen ett passande steg till... sj har ja en mds fanatic 10"are o den e de ganska bra djupbas i... men ja laddar på med 1200W oxå då tongue ...

det verkar som ingen här inne vet vad dom sysslar med?? är det någon som vet vad som krävs för att lämna 1200watt?? jag kan ju säga att det är ganska mycket mer än ett litet futtigt bilbatteri.. när det dessutom är 12 volt så behövs ännu mera ström så en 65 Amp räcker inte länge..

och ja , i en 740 skulle jag nog sätta 2 stycken 10:or där bak med elementen mot sätet och sen ha ett par hyffsade sexnior i hatthyllan..

med enkel ellära får du fram att I=P/U dvs 1200/12 som ger  100A vilket inte är en omöjlighet i en bil då ett bilbatteri klarar rätt hög ampere

71 Inlägg
13 november 2005
jepp , men verkningsgraden då?? på ett vanligt steg får du inte mer verkningsgrad än 60-70% vilket skulle reslutera i att det behövs 150A ungefär.. vilket inte heller är någon omöjlighet , men det krävs iallafall 2 batterier och en väldigt bra generator

Team Tondöv
649 Inlägg
14 november 2005
Deejay_Alive skrev:
jepp , men verkningsgraden då?? på ett vanligt steg får du inte mer verkningsgrad än 60-70% vilket skulle reslutera i att det behövs 150A ungefär.. vilket inte heller är någon omöjlighet , men det krävs iallafall 2 batterier och en väldigt bra generator

Det var värst!
I denna tråden menar du att det inte är nån omöjlighet, men i en annan säger du såhär:

Deejay_Alive skrev:
du klarar inte ens få ut 1000 watt ur en bil..

505 Inlägg
14 november 2005
Hahaha ännu en gång, jag blir bara mer och mer mäkta imponerad av Deejay_Alive.. smile haha smile Det är väl klart att det går, hur tusan får då folk med kraftiga grejjer ut 1400watt i bilen? jag har ett par kompisar som får ut ca 1200-1400 watt i bilen.. men okej.. dom kanske bara säger så?

Calibra Turbo 4x4

IT-Tekniker
144 Inlägg
14 november 2005
Deejay_Alive skrev:
gulleponken skrev:

men skit samma din besservisser! skit i att poängtera sånt snack. alla skriver att dem har si och så många watt, sen får man ju kolla vad dem har för grejer och göra en egen uppfattning av hur många riktiga watt det kan tänkas vara. Man orkar ju inte sitta och räkna ut punkt och pricka hur mycket riktiga watt varje pryl har utan man gör ju en ungefärlig uträkning i huvudet!!

37 Inlägg
14 november 2005
det tråkiga med sedan bilar är att det är svårt att få in ljudet i bilen utan att allt skall skaka

det bästa är att ha en halvkombi då trycker det på rätt bra

Golf III tilexempel jag har 2 stycken Lanzar DC 12 " på ett SPL steg på 1000W och Lanzar frontsystem 6,5 på MDS steg och det räcker för att mobilen skall hoppa 1 cm på instrumentpanelen wink

Driver
2 111 Inlägg
14 november 2005
hogdalracing skrev:
det tråkiga med sedan bilar är att det är svårt att få in ljudet i bilen utan att allt skall skaka

det bästa är att ha en halvkombi då trycker det på rätt bra

Golf III tilexempel jag har 2 stycken Lanzar DC 12 " på ett SPL steg på 1000W och Lanzar frontsystem 6,5 på MDS steg och det räcker för att mobilen skall hoppa 1 cm på instrumentpanelen wink

funka det inte med rör i hatthyllan? hade jag tänkt mig i framtiden...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök