Hejsan, flickvännen har en Golf 4 99.... Var ute o körde i fredegs och sen på söndagen var det stendött när vi skulle köra den..... testade att byta batteri i fjärren men gick ej (nyckelhålen går inte. alltså kan ej används nycklen) Det går i tändningen men inte i någon av dörrarna testat extra nycklen också.... Läste lite online, och kom fram till att testa sätta ström via regsyklt belysningen, Innerbelysningen i bilen börjar då lysa (så antagligen därför den är död) Men går fortfarande inte att låsa upp, misstänker nu att fjärren kan ha tappat minnet iom vi fipplade med batteriet? Kan det hända? Eller måste jag ha ström där längre för att det ska fungera? hade kanske som max 10sek och tryckte som en galning på fjärren. Går ej, och innerbelysningen slocknar så fort man tar bort kablarna. Någon som har någon idé hur man kan ta sig in? Vill ej panga ruta eller något annat som kostar massa pengar Visst rutan är ej dyr, men känner inte för glassplitter o annat skit... Hoppas ni förstog min röriga text! oerhört tacksam för all hjälp
Försök komma åt plusmatningen till startmotorn istället.
Tror du det kan ha att göra med att det inte blir tillräckligt med ström då? Vågar man sätta på startmotorn? tänker om bilen börjar rulla när jag ligger där under o pillar, bilen står tyvärr i växel...
Ja, det tror jag definitivt eftersom du omöjligtvis kan få full spänning bakvägen till batteriet via nummerplåtsbelysningen såvia inte lyset (utvändiga) stått på. Om du sätter startkabeln/batteriladdaren på rätt anslutning så är det ingen fara, du måste sätta den på den anslutningen där kabeln från batteriet sitter, sätter du den på fel sida på solenoiden så slår startmotorn till. Lyft upp hjulen från marken om du är tveksam eller om du har min kroppsform även för att komma åt....
Fredde94chr skrev:
Swedenrockers skrev:
Försök komma åt plusmatningen till startmotorn istället.
Tror du det kan ha att göra med att det inte blir tillräckligt med ström då? Vågar man sätta på startmotorn? tänker om bilen börjar rulla när jag ligger där under o pillar, bilen står tyvärr i växel...
Ja, det tror jag definitivt eftersom du omöjligtvis kan få full spänning bakvägen till batteriet via nummerplåtsbelysningen såvia inte lyset (utvändiga) stått på. Om du sätter startkabeln/batteriladdaren på rätt anslutning så är det ingen fara, du måste sätta den på den anslutningen där kabeln från batteriet sitter, sätter du den på fel sida på solenoiden så slår startmotorn till. Lyft upp hjulen från marken om du är tveksam eller om du har min kroppsform även för att komma åt....
Fredde94chr skrev:
Swedenrockers skrev:
Försök komma åt plusmatningen till startmotorn istället.
Tror du det kan ha att göra med att det inte blir tillräckligt med ström då? Vågar man sätta på startmotorn? tänker om bilen börjar rulla när jag ligger där under o pillar, bilen står tyvärr i växel...
Tack för tipset ska prova, (dum fråga incomimg)om det nu mot förmodan skulle hända att bilen startar med hjulen uppe kommer den dö direkt då iom ingen tändning är i?
Tack för tipset ska prova, (dum fråga incomimg)om det nu mot förmodan skulle hända att bilen startar med hjulen uppe kommer den dö direkt då iom ingen tändning är i?
Även om du kopplar fel så startmotorn går runt kommer den ej starta. Men står den i växel så kommer ju startmotorn göra så bilen skuttar framåt. Så är du osäker så palla upp framhjulen.
Jag skulle nästan kunna tippa på att det är dålig kontakt vid batteripolerna. Det går inte att hitta nån tjock + kabel underifrån eller något och tjuvkoppla från ett annat batteri?
"You can pick the game, but you can't change the rules."
Ja, det tror jag definitivt eftersom du omöjligtvis kan få full spänning bakvägen till batteriet via nummerplåtsbelysningen såvia inte lyset (utvändiga) stått på. Om du sätter startkabeln/batteriladdaren på rätt anslutning så är det ingen fara, du måste sätta den på den anslutningen där kabeln från batteriet sitter, sätter du den på fel sida på solenoiden så slår startmotorn till. Lyft upp hjulen från marken om du är tveksam eller om du har min kroppsform även för att komma åt....
Fredde94chr skrev:
Swedenrockers skrev:
Försök komma åt plusmatningen till startmotorn istället.
Tror du det kan ha att göra med att det inte blir tillräckligt med ström då? Vågar man sätta på startmotorn? tänker om bilen börjar rulla när jag ligger där under o pillar, bilen står tyvärr i växel...
Fredde94chr skrev:
Swedenrockers skrev:
Ja, det tror jag definitivt eftersom du omöjligtvis kan få full spänning bakvägen till batteriet via nummerplåtsbelysningen såvia inte lyset (utvändiga) stått på. Om du sätter startkabeln/batteriladdaren på rätt anslutning så är det ingen fara, du måste sätta den på den anslutningen där kabeln från batteriet sitter, sätter du den på fel sida på solenoiden så slår startmotorn till. Lyft upp hjulen från marken om du är tveksam eller om du har min kroppsform även för att komma åt....
Fredde94chr skrev:
Tror du det kan ha att göra med att det inte blir tillräckligt med ström då? Vågar man sätta på startmotorn? tänker om bilen börjar rulla när jag ligger där under o pillar, bilen står tyvärr i växel...
Tack för tipset ska prova, (dum fråga incomimg)om det nu mot förmodan skulle hända att bilen startar med hjulen uppe kommer den dö direkt då iom ingen tändning är i?
gravityone skrev:
Fredde94chr skrev:
Tack för tipset ska prova, (dum fråga incomimg)om det nu mot förmodan skulle hända att bilen startar med hjulen uppe kommer den dö direkt då iom ingen tändning är i?
Även om du kopplar fel så startmotorn går runt kommer den ej starta. Men står den i växel så kommer ju startmotorn göra så bilen skuttar framåt. Så är du osäker så palla upp framhjulen.
tiquz skrev:
Jag skulle nästan kunna tippa på att det är dålig kontakt vid batteripolerna. Det går inte att hitta nån tjock + kabel underifrån eller något och tjuvkoppla från ett annat batteri?
Har nu vatt ute o hållt på.... har provat att både sätta starthjälp på + på generator och + på startmotor, händer INGENTING, har testat mäta med multimeter om det blir kontakt där imellan + och karossen, ingenting. Har testat att mäta om där är kontakt precis brevid det jag sätter ström på och karossen och det är där. Verkar nästan som att + kontakten inte har kontakt eller något? Men det är också konstigt eftersom "låsknappen" står o blinkar hela tiden.... Några idéer?