4087
Sök

Parkeringsböter stog på handikapp utan märke på marken!

1 364 Inlägg
13 mars 2015
Trådstartare
Fick 1000kr böter bra för ja stog på en handikapsplats som jag inte visste om... var inget märke på marken som det brukar vara och skylten va lite och inte så synlig enligt mig... måste de inte va märke på marken??????

Var borta 2 minuter och tog ut pengar...

Går de överklaga??

239 Inlägg
13 mars 2015
Står det inget nummer på boten du kan ringa på och lämna dina tankar kring det och överklaga det?

186 Inlägg
13 mars 2015
Oftast ber dom dej att betala in först och överklaga sedan..

Forummoderator
26 343 Inlägg
13 mars 2015
Du märkte inte att parkeringsrutan var extra stor..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 364 Inlägg
13 mars 2015
Trådstartare
Mack skrev:

Det var den inte rutan var längs med vägen alltså inte på en parkering

Forummoderator
26 343 Inlägg
13 mars 2015
Beangt skrev:
Mack skrev:

Det var den inte rutan var längs med vägen alltså inte på en parkering

Aha.
Men i så fall ska den ju ha varit skyltad?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

9 117 Inlägg
13 mars 2015
Handikapp parkeringar är inte alltid märkta på marken, ibland är det endast skylt.
Det är bara inse att du klantat dig och ta det som en läropeng, för P bolaget lär säga till dig att du ska titta på skyltarna.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
13 mars 2015
Beangt skrev:
Fick 1000kr böter bra för ja stog på en handikapsplats som jag inte visste om... var inget märke på marken som det brukar vara och skylten va lite och inte så synlig enligt mig... måste de inte va märke på marken??????

Går de överklaga??

Såg du skylten eller inte??? Förresten även om du inte såg den så är det helt rätt med böter eftersom skylten satt där. Det spelar ju ingen roll om du parkerat 2 minuter eller 2 timmar, det är lika förbjudet än då. Ta det som en man och betala. Det är min åsikt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 364 Inlägg
13 mars 2015
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Beangt skrev:

Går de överklaga??

Såg du skylten eller inte??? Förresten även om du inte såg den så är det helt rätt med böter eftersom skylten satt där. Det spelar ju ingen roll om du parkerat 2 minuter eller 2 timmar, det är lika förbjudet än då. Ta det som en man och betala. Det är min åsikt.

/Benny

Nej jag såg inte skylten förens efteråt och trodde det måste va märke på marken som de brukar va men tack då vet jag!

Muttley
13 mars 2015
De kvittar vilken storlek skylten är eller vad de än är målat på marken.  Folk ser likväl inte vad som gäller ändå. 
De är lätt att göra fel, men om man inte får en bot lär man sig aldrig heller.

De är väldigt ofta jag "låst" in bilar som står i tex taxifickor och låter de få stå kvar tills mitt ärende är färdigt.  De har till och med varit folk som försökt öppna mitt arbetsfordon smile

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
13 mars 2015
tkd_rille skrev:
De kvittar vilken storlek skylten är eller vad de än är målat på marken.  Folk ser likväl inte vad som gäller ändå. 

De är väldigt ofta jag "låst" in bilar som står i tex taxifickor och låter de få stå kvar tills mitt ärende är färdigt.  De har till och med varit folk som försökt öppna mitt arbetsfordon smile

Då begår du ett betydligt värre brott än den som parkerat fel. Är det så smart egentligen?

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Muttley
13 mars 2015
myran skrev:
tkd_rille skrev:

Då begår du ett betydligt värre brott än den som parkerat fel. Är det så smart egentligen?

Nej de gör jag icke.  Vi har haft incidenter där felparkeraren åkt på det när de blivit konflikter.  De som kommit tillbaka när jag utför mitt jobb med handikappade sitter snällt och väntar till jag är klar .smile

5 198 Inlägg
14 mars 2015
100% ansvar på den som kör att hålla reda på lokala trafikregler.

Saabifierad
2 031 Inlägg
14 mars 2015
Överklaga, ta bilder och påpeka att det är svårt att se att det rör sig om en handikapparkering. Men som det tidigare påpekats, det är inte ett måste att parkeringen har en handikappsymbol på själva asfalten.

Men överklagandet förutsätter givetvis att skylten verkligen är otydlig, alltså att den är sliten så man inte kan lista ut vad den menar, en buske skymmer den, någon har målat över den eller vridit den åt fel hål.

Om den däremot syns normalt men att du bara inte såg den för att du hade bråttom så är det nog ingen större idé att överklaga.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök