3875
Sök

Sjukt missnöjd med MDS koaxial

257 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Har MDS Fanatic FD213 5,25" i dörrarna på min bil. Gillar dom INTE.

-Skrikarna pallar inte.
-Mellanregistret är på tok för klena.

-Basen i bagaget plus steget är betydligt vassare.

vill inte lägga flera tusen på högtalarna. Vad ska ja ersätta dom med? kitsystem lr koxial? ge mig förslag på högtalare ni varit nöjda med.

Mvh //
Senast redigerat av Swecc0 (21 maj 2007)

Solfilmsmontör
947 Inlägg
21 maj 2007
Kitsystem rekommenderar jag som man kör på ett steg. Felet som för många gör är att dom satsar för mycket på bas och har inget framsystem som klarar av att möta upp basen då är de klart man tycker det låter skit.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

257 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Kornz skrev:
Kitsystem rekommenderar jag som man kör på ett steg. Felet som för många gör är att dom satsar för mycket på bas och har inget framsystem som klarar av att möta upp basen då är de klart man tycker det låter skit.

Ja percis. när jag byggde var ekonomin kass men hade inga högtalare alls fram så köpte dessa koaxialer för att få ett komplett system. Killen på Bra Ljud i Bil rekomenderade dessa högtalare för den prislappen. Men nu vill jag uppgradera mig. Vad rekomenderar du?

16 197 Inlägg
21 maj 2007
kör du dom på huvudenheten elle på ett steg??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

257 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
kör du dom på huvudenheten elle på ett steg??

På ett steg..

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
21 maj 2007
har du möjlighet gå upp till 6.5" gör sjukt skillnad kör med 2st 6.5 infinty koaxialer på 745:An drivet enbart på stereon och det spelar riktigt bra iof har jag inbyggt filter och dsp i min stereo men det spelar riktigt snärtigt trotts fjuttiga 27watt/rms till varje högtalare

annars är det viktigt att du får det väldigt tätt och gärna en låda som högtalarna spelar i
det kan få dina 5.25 att låta betydligt mycket bättre

ett lite bättre beg kit kan vara en bra ide

Kör fort så hinner inget hända...

257 Inlägg
28 maj 2007
mds audiophile 5.25 har ja fram, duger åt mig tror dock ja ska satsa på 6.5or istället, ska börja tävla, samt att mina 5.25or känns för små när ja har en apx15 där bak big_smile kör mina på ett gp2 steg!

Sök