2554
Sök

940 turbo -93 saknar laddtryck

106 Inlägg
9 april 2015
Trådstartare
Tjenare! Nu är det så att jag har gjort allt med motorn så som att nolla den då den stod 2kugg fel så den gick som en påse nötter förut men går bra nu, men den vill inte bygga något laddtryck! Jag har trycktestat hela systemet och märkte ingenting, tömt en typ startgas för stt upptäcka läckage men inget, bytt LMM, kollat hela bränslesystemet, bytt alla tänddelar mm men inget! Sedan tänkte jag vara för kul och i brist på andra ideér stt koppla bort DP och ta en provrepa för att testa.
Och satan vad den gick då helt plötsligt! Så jag tog bort DP samt catt och blåste rent, sen så hävde min svärfar i avfettning... Monterade tbk och fick piss igen... Ända som hände var ett läckande avgassystem pga en hel del våld för att få av skiten och ett litet "sportigare" ljud..
Hörde inget skrammel från catten och den såg hel ut (100cell racecatt). Vad fan kan det vara?! Är det så att den inte bygger något ladd alls när den får för mycket avgastryck?
Går att gasa lugt och den går bra men när man ska ge belastning så den börjar ladda så kurkar den ihop och blir orkeslös.
Några som är lite mer kunniga inom området som kan ge några fler tips??
Skulle verkligen uppskattas!

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
9 april 2015
Armen till WGklockan hoppat av?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

106 Inlägg
9 april 2015
Trådstartare
Nej den har jag kollat och den sitter där den ska :p

106 Inlägg
10 april 2015
Trådstartare
Hur blir det om man kör med enbart DP och raka rör? Blir väl bra luftflöde då tycker man. Inte så lagligt kanske men, men...

Sök