3356
Sök

Hjälp några Uppsalastudenter undersöka konsumenters ekonomisk attityd till olika bilegenskaper

1 Inlägg
9 april 2015
Trådstartare
Hej,

Vi är tre studenter från Uppsala Universitet som skriver en kandidatuppsats som syftar till att undersöka svenska människor ekonomiska attityd till olika bilegenskaper. Vi vill alltså undersöka hur mycket mer eller mindre svenskar är villiga att betala för sin bil beroende på hur mycket en viss egenskap är representerad. Egenskaperna som undersöks är utvalda efter fokusgruppsintervjuer.

För att analysera de olika egenskaperna genomför vi en enkät undersökning och vore väldigt tacksamma för era svar. Enkäten består av 20 frågor och tar ca 7 minuter att besvara.

Tack för er tid. Tryck på länken nedan för att komma till enkäten.

http://goo.gl/forms/B9CrvI7Gs2
Senast redigerat av Uppsala-Student (9 april 2015)

Saabifierad
2 031 Inlägg
15 april 2015
Er undersökning faller direkt (som alltid med dessa webbenkäter):
Ni berättar inte era namn vilket man ska göra enligt god vetenskapsetik. Att säga: Vi går på Uppsala universitet säger inte särskilt mycket, ni kan lika gärna gå på Luleå eller Faluns högskola eller ingen skola alls.
I och med att ni inte heller berättar vilka ni är så är det inte heller säkert att ni verkligen använder materialet till det ni säger att ni gör, för man får ingen vidare information om vilka ni är och man kan inte heller kolla upp om ni verkligen går på Uppsala universitet.

Sedan ger ni inga uppgifter till er handledare vilket man i regel ska göra när man skriver kandidatuppsats. Ni glömmer även kontaktinformation om man vill fråga mer om er undersökning.

Summa summarum: Dålig uppsatsmetod när er undersökning redan faller på dessa busenkla delar.
Nu kommer ni troligtvis inte bry er om detta för oftast brukar ni bara spamma dessa undersökningar lite här och var men jag hoppas er handledare säger ifrån eller att ni får skit för detta vid opponeringen.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Slash skrev:
Er undersökning faller direkt (som alltid med dessa webbenkäter):
Ni berättar inte era namn vilket man ska göra enligt god vetenskapsetik. Att säga: Vi går på Uppsala universitet säger inte särskilt mycket, ni kan lika gärna gå på Luleå eller Faluns högskola eller ingen skola alls.
I och med att ni inte heller berättar vilka ni är så är det inte heller säkert att ni verkligen använder materialet till det ni säger att ni gör, för man får ingen vidare information om vilka ni är och man kan inte heller kolla upp om ni verkligen går på Uppsala universitet.

Sedan ger ni inga uppgifter till er handledare vilket man i regel ska göra när man skriver kandidatuppsats. Ni glömmer även kontaktinformation om man vill fråga mer om er undersökning.

Summa summarum: Dålig uppsatsmetod när er undersökning redan faller på dessa busenkla delar.
Nu kommer ni troligtvis inte bry er om detta för oftast brukar ni bara spamma dessa undersökningar lite här och var men jag hoppas er handledare säger ifrån eller att ni får skit för detta vid opponeringen.

Jag håller helt med dig! Tror dock kontaktuppgifterna (en e-postadress + studenternas namn) kom på slutet, när man "skickat in" enkäten smile Var någon dag sedan jag gjorde den så har glömt exakt

Ändå helt fel ställe att ha de på, och som du säger, mycket annat som saknades 

Sen tycker jag att det är fantastiskt att man är tre på en (1) kandidatuppsats, trodde att det var standard att den gjordes enskilt

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Sök