3284
Sök

Öppen dumpventil

22 Inlägg
30 april 2015
Trådstartare
Hej har öppen dumpventil i min bil och när man spelar ur bilen eller står still och varvar upp den sen när laddtrycket släpps ut så vill bilen dö och jag är fullt medveten om att bilen får en för fett blandning av bensin och inge luft, min fråga är kan man förhindra detta motorstopp?, har läst att man kan rycka ur tomgångsmotorn och då går den fint när trycket släpps ut men fattar inte riktigt hur det ska fungera, kan nån hjälpa mig??

Varför ska man åka en sur b230 när man kan åka T5:a

Forummoderator
26 342 Inlägg
30 april 2015
Byt tillbaka till den återcirkulerande dumpventilen, och du har förhindrat motorstoppen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

22 Inlägg
30 april 2015
Trådstartare
Nej jag vill ha öppen För det låter fränt och mab hör mig på långt håll

Varför ska man åka en sur b230 när man kan åka T5:a

klabbarpan
3 041 Inlägg
30 april 2015
Ja det finns sätt. Kör trycksatt lmm med dumpen innan lmm så är problemet löst. Om det nu är tvunget att köra öppen.

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 maj 2015
Mack skrev:
Byt tillbaka till den återcirkulerande dumpventilen, och du har förhindrat motorstoppen.

Rätt svar!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 maj 2015
740-gurk skrev:
Nej jag vill ha öppen För det låter fränt och mab hör mig på långt håll

Det får stå för dig. Såga av avgasröret är dock en bättre lösning på problemet du har (Att höras på håll)

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 maj 2015
nixon89 skrev:
Ja det finns sätt. Kör trycksatt lmm med dumpen innan lmm så är problemet löst. Om det nu är tvunget att köra öppen.

Då måste han köpa en lödkolv...

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 maj 2015
jimb_o skrev:
Ryck sladden till tomgångsmotorn så ere löst dock blir den lite gnällig första 1minuten på tomgång med kall motor och sen när den e varm lägger den sig mellan 1100-1300på tomgång men d går ju alltid att justera smile

Rycka i sladden? Alltså rycka i sladden så den blir lös?  Sen blir tomgångsmotorn lite gnällig i en minut?.   1100-1300? om man skall åka efter klockan ett då?

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 maj 2015
Ja jag har tröttnat...

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 maj 2015
Skall ingen undra vad det är för bil innan vi kommer med världsmästarlösningar?

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 maj 2015
Vilket flams det är på Torpis. Läs här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798

Tråd låst.

Sök