3394
Sök

T3 Turbo på b230 fk

54 Inlägg
6 maj 2015
Trådstartare
#1
Tjena, har planer på att slänga på en T3 turbo på en B230fk, hur gör man med kylning eftersom T3:an inte är vattenkyld? Är nybörjare o har aldrig bytt turbo innan så hela frågan kanske låter väldigt dum.
länk till turbon jag pratar om http://shop.klracing.se/sv/artiklar/t3_ … rbo-2.html

TSR
100 Inlägg
6 maj 2015
#2
Den kyls via oljan bara smile
Och det är inte bara å byta bolt on men det kanske du vet? smile


54 Inlägg
6 maj 2015
Trådstartare
#3
jimb_o skrev:
Den kyls via oljan bara smile
Och det är inte bara å byta bolt on men det kanske du vet? smile

Grenrör o flänsen på oljematningen o returen om jah inte är ute o cyklar, är de nåt mer? smile

TSR
100 Inlägg
6 maj 2015
#4
stämmer bra och lite nya tryckrör och insugsslang då den är för liten och ny downpipe
sen lite större spridare och ett chip skadar ju inte heller smile
samt montera en återcirkulerande dump om du vill ha en körbar bil eller köra helt utan tongue


54 Inlägg
6 maj 2015
Trådstartare
#5
jimb_o skrev:
stämmer bra och lite nya tryckrör och insugsslang då den är för liten och ny downpipe
sen lite större spridare och ett chip skadar ju inte heller smile
samt montera en återcirkulerande dump om du vill ha en körbar bil eller köra helt utan tongue

Tack så mycket för hjälpen smile dump är inte ett måste alltså?
Senast redigerat av Edvin1 (6 maj 2015)

Kan inte bli värre än skit....
411 Inlägg
6 maj 2015
#6
Edvin1 skrev:
jimb_o skrev:
stämmer bra och lite nya tryckrör och insugsslang då den är för liten och ny downpipe
sen lite större spridare och ett chip skadar ju inte heller smile
samt montera en återcirkulerande dump om du vill ha en körbar bil eller köra helt utan tongue

Tack så mycket för hjälpen smile dump är inte ett måste alltså?

Nej men jag tror inte turbon håller särskilt länge utan smile Dumpen ska ju avlasta och utan den så får ju turbon jobba mer skulle jag gissa på. (Skaffa en dump helst) smile

Det Går!!!

54 Inlägg
7 maj 2015
Trådstartare
#7
Tinx2 skrev:
Edvin1 skrev:
jimb_o skrev:
stämmer bra och lite nya tryckrör och insugsslang då den är för liten och ny downpipe
sen lite större spridare och ett chip skadar ju inte heller smile
samt montera en återcirkulerande dump om du vill ha en körbar bil eller köra helt utan tongue

Tack så mycket för hjälpen smile dump är inte ett måste alltså?

Nej men jag tror inte turbon håller särskilt länge utan smile Dumpen ska ju avlasta och utan den så får ju turbon jobba mer skulle jag gissa på. (Skaffa en dump helst) smile

Okej tack så mkt , får leta rätt på en dump då:)

klabbarpan
3 041 Inlägg
7 maj 2015
#8
Jag kör en liknande på min gröna 945. Original grenrör bla.


54 Inlägg
7 maj 2015
Trådstartare
#9
Har en till fråga, funkar de o köra 968 spridare men bara 3 bar bränsletryck istället för 3.8?

TSR
100 Inlägg
7 maj 2015
#10
jag har Kört utan dump 2000mil nu och den håller än inget glapp eller liknande:) dock går bilen bättre om du har dump smile
Och det går alldeless utmärkt dom flödar 440cc
Senast redigerat av jimb_o (7 maj 2015)


54 Inlägg
7 maj 2015
Trådstartare
#11
Tack återigen för all hjälp, är som sagt en nybörjare inom motorer smile

181 Inlägg
7 maj 2015
#12
kort och gott:
plana ringen på org. grenrörets turbofläns
byt kylarslangarna till ett par från en GL så du slipper vattenutloppen till turbon eftersom dom inte används
bygg nytt oljetrycksrör och retur
ny dp
en dump

nya tryckrör behövs inte, du får skjuta in röret på slangen ut från turbinhuset lite bara då de kommer längre fram
insugsslangen mellan lmm och turbo går att vålda på, tajt men går, men tänk på att den gärna suger ihop sej när du börjar ladda lite.

lycka till ! smile
Senast redigerat av nameless (7 maj 2015)


Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök