3055
Sök

avgasrör fråga

Kettunen
30 maj 2007
#21
Inget emot epa så men det finns ju idioter som lägger 30.000 på styling o massa skit på en epa? Det är så löjligt det kan bli. Sen när dom kommer på raggar träffar med epor. Fattar dom inte att man bara skrattar ut dom. Tsss. Inte mycket att hänga i granen.. Men men. Till saken.
Om du kör en bensinare så tycker jag att du ska köra på 2,5" med en dämpare( Måste ju finnas något motstång ) Sen kanske 3" Utblås typ..

#2573
1 489 Inlägg
30 maj 2007
#22
Team-Adolfsson skrev:
du har ungefär så fel man bara kan ha tongue
jag åkte fast med trallan jag hade för ett tag sen
låg 70 på landsväg mötte en polis  han vände vinkade in mig jag stanna och fick böter indraget körkort i 6mån och böterna var på 1200 plus körförbud
skulle jag kört bil så hade det varit mer än dubbelt så mycket värre straff

Men hade du legat med en bil i 70 på landsväg så hade polisen aldrig vänt och stoppat dig. Det går att vrida och vända på det hur man vill wink

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

1 174 Inlägg
30 maj 2007
#23
personligen så tycker jag nog ej att du ska sattsa på ett system som låter mycke för det låter/ser lite skojjigt ut, typ som vissa moppar låter att dom gör 200 men dom går bara i 30 xD

Men om du vill hja det är det bara att testa dig fram med lite raka rör 2,5" lr 3" Try!

Diktator
433 Inlägg
30 maj 2007
#24
Jo, det kanske skulle bli lite värre straff, knappast det dubbla. Polarn åkte fast för olaga körning.. och dessutom fortkörning och förstörande av annans egendom, Han fick uppskjutet 1 år. vet inte hur mycket böter han fick för just den olovliga körningen, men han fick en jävla massa böter till tomtägaren som vi "parkerade" bilen hos..

Precis det jag menar. Polisen har ingen anledning att stoppa en bil som ligger i 0-110 sålänge man följer hastighetsbestämmelserna på vägen man kör på såklart. Men så fort du kommer med en epa traktor över 30 så tar dom dig direkt. Och så kan de bara spontan kolla epor också.

Angående bortskämdhet. Jag valde att lägga mina sparpengar på antingen en epa traktor eller en cross. Jag valde crossen. Åker fan hellre buss än sitter å skämmer skallen av mig i en epa traktor. Skulle fan hellre åka runt i en gammal BM Viktor än i en duett eller nått sånt.

Varför köra sakta när man kan köra fort?

12 086 Inlägg
30 maj 2007
#25
Att ha långa smala avgasrör utan dämpare, lr med en stor (dia) på slutet, brukar ge ett smattrande folkraceljud. Billigaste och häftigaste du kan göra (som jag skulle göra) är att köpa en stor 2" dämpare och ta bort alla dämpare innan, det kan ge ett hettsigare ljud men ändå inte lika skrikigt.

93 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
#26
JapMax skrev:
Att ha långa smala avgasrör utan dämpare, lr med en stor (dia) på slutet, brukar ge ett smattrande folkraceljud. Billigaste och häftigaste du kan göra (som jag skulle göra) är att köpa en stor 2" dämpare och ta bort alla dämpare innan, det kan ge ett hettsigare ljud men ändå inte lika skrikigt.

ok nå tips på nå billigt 2" dämpare

Bmw Rules

539 Inlägg
30 maj 2007
#27
ta bort sista dämparen å montera dit ett stuprör så ska du få höra på gött ljud;)...


tycker för övrigt att tralle tiden va grymt go!tongue

aga på:D


38 Inlägg
30 maj 2007
#28
Men om man får körkort lättare pga av epa, är det växlingen som är det svåra eller???

Det handlar om att hålla tempo, vara smidig och köra bra överlag. Har man en epa när man är 16 och lär sig växla ordentligt så är det ca 95% kvar innan man kan kalla sig en bra förare...

Tänk på alla som har körkort som kör riktigt uselt, det är inte så svårt att få körkort men det är desto svårare att köra bra.

Själv körde jag moped både sommar och vinter, skulle inte valt epan på vintern just pga att den är så löjlig. Men det är min åsikt.

Nu har det varit ganska offtopic ett tag wink

93 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
#29
yobaman skrev:
Men om man får körkort lättare pga av epa, är det växlingen som är det svåra eller???

Det handlar om att hålla tempo, vara smidig och köra bra överlag. Har man en epa när man är 16 och lär sig växla ordentligt så är det ca 95% kvar innan man kan kalla sig en bra förare...

Tänk på alla som har körkort som kör riktigt uselt, det är inte så svårt att få körkort men det är desto svårare att köra bra.

Själv körde jag moped både sommar och vinter, skulle inte valt epan på vintern just pga att den är så löjlig. Men det är min åsikt.

Nu har det varit ganska offtopic ett tag wink

man bli ju van i trafiken å erfarenhet e ju det man behöver för å bli en bra förare   men håller me  tillbaka till mitt avgassystem

Bmw Rules


Sök