jaha då har jag en veckas ledighet att bygga klart i bakluckan. jag har tänkt dokumentera så mycket som möjligt och lägga ut här bygget kommer fortgå denna veckan räknar med att bli klar tills på fredag.
så jag klev upp i morse kl 9:00 började med att skissa i ordningen en huvud idee
de hela kommer se ut något sådan här
då jag tänkte bygga med väljud som utgångspunk har jag slaktat min gamla baslåda och ska bara anväda mig av ett baselement.
sedan var de bara att slänga ihop en ny låda av 19mm mdf gjorde en portade denna gången.
här ser vi DLS mw 10an trevligt bas för en lagom peng.
den färdiga lådan brydde mig inte om att klä den då själva lådan kommer gömmas bakom en vägg för att smälla in bättre i bilen.
kastade ut reservhjulet för att ge platts åt ett slutstegs rack man kan se att jag gjorde i ordning några fästen för de.
här är själva skiva där stegen kommer fästas. tänkte göra någe lite annorlunda så jag har limma fast krossat glas runtom tror de kommer ge en rätt häfftig effekt när de bli neon på.
ännu en bil nu med stegen provmonterade har även byggt in små neon rör under glasskrosset.
där någonstanns kommer lådan att stå sedan kommer de komma en kullis på sidorna så att lådan täcker upp. så de kommer inte bli något mellanrum på sidorna av lådan.
detta är de jävligaste av allt att försöka få till kanterna av bakluckan bli alldrig riktigt bra men använder mig av kartong klipper mäter klipper lite till. till slut har man en bit som passar rätt bra sen är de bara att såga ut i trä.
detta var allt jag han med idag.
men de kommer nya bilder imorgon då jag ska.
fixa klart väggen
klä väggen
sätta fast slutstegs racket i resevhjuls baljan
kankse hinner börja med att såga ut hålen att sätta plexi i
fästa baslådan så den inte far runt i hela bilen.
göra hål i hatthyllan för basporten
kom gärna med ideer synpunkter.
men nu ska jag sova klockan ringe 9:00 imorogn med.