trippelturbo skrev:
DiwraZ skrev:
trippelturbo skrev:
Haft 6 st. Saabar hittills (3 st 9-3og aero, 2 st 9000 och en 9-5 aero) och kan dra slutsatsen att driftsäkraste Saaben är klart 9000! Har en sådan just nu! Sneglar på en 9-3 aero eller 9-5 aero ( -05 och nyare). Påstår självklart inte att "Saab är skit", utan säger bara att vissa årsmodeller är mindre begåvade..
Cracksoup: Jag brukar inte slösa energi på folk som pratar skit utan några som helst belägg! CHEEVA, kan INTE ha haft Saabar!
Hör till skaran som avskyr SAAB oxå. Kör en taxi 9-5 2.3t biopower 08-09 eller nåt sånt. Inget snack om driftsäkerheten. Tuffar på trots ca 55k mil MED ORIGINAL TURBOAGGREGAT. Det måste va rekord!!
Dock är det ändå en jävla skitbil som inte går att åka i. Usch och fy. Går att ställa stolen så jag sitter bekvämt, men då når jag inte ratten. Flera chaufförer upplever förarplatsen på samma vis. Allmänt skramlig och knarrig bil med taskig finish på detaljer. Man ser bra när man backar, det är nog den enda punkten den slår Volvo på fingrarna.
Tur att vi är olika
Jag stortrivs i Saab och kan bara inte känna mig hemma i Volvo! Då jämför jag en S60 -06 vs en 9000 -97!
Enda Volvon jag hittat mig själv i, är XC90!
Haft 3 st BMW, 6 st Saab och en Volvo 740.. Skulle alla dagar välja BMW men känner inte att jag får den bilen jag vill ha för dom pengarna jag vill/kan lägga ner nu, blir då istället en Saab - och sneglar nu på 9-3 aero eller 9-5 aero! Jag tycker väldigt mkt om Saab, säger dock inte att Volvo är skit bara för att jag inte tycker om den!
Ja det är tur vi inte lever i någon charmig öststat med Lada eller Trabant att välja på. Om man överhuvud taget fick välja. 99 turbo som nämndes tidigare är en ikon och får ej smutskastas. 9000 Aero är en snygg bil sånär som på sidospeglar och dörrhandtag. Hur tänkte dom? Annars är jag glad om jag slipper köra SAAB.
Edit: missade detdär med xc90. Det är i mina ögon ingen Volvo. Vi är nog varandras motpoler vad det gäller bilar. Men vad gör det?
Senast redigerat av DiwraZ (30 juni 2015)
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!