2669
Sök

Plasera framsystemet i 740?

91 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
hej

Har fått en 740 big_smile (första bil)..  Hade tänkt mig att plasera mitt framsystem på instrument brädan i lådor. Är de möjligt utan att behöva flytta massa grejer som är i vägen? vill inte krångla till de för mycket.. Givetsvis så spelar de ingen roll hur de ser ut.. Diskanterna är inte så svåra att placera ut, utan de är mina 6,5 tums midbasar.. Hade tänkt mig bygga lådor i MDF i 10-12 liter som recomenderat i bruksanvisningen, så länge de är slutna så kan man väll formen vara hur som hälst. Sedan så har jag aldrig prövat att plasta men de har jag uteslutigt pga att de blir för dyrt att lägga pengar på i en vanlig 740.

Vad säger ni, är detta möljligt?

MvH benny

410 Inlägg
28 maj 2007
tvivlar på att du får plats med 6,5er på instrument brädan tongue men annars så bygg i dörr sidorna!

Copyright @ Rybbs Production

91 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
Går de inte änns få ditt dom utan lådor? ifall man byggar up lite med en platta.. 
Men ifall man har dom i dörarna, tar inte högtalarna stryk när man öppnar och stänger dörarna?

410 Inlägg
28 maj 2007
varför skulle dom göra det? så jäkla våldsam är man ju inte. tänkte efter lite mer, du kan nog få in 6,5er om du kapar ner i instrument brädan och börjar på å dola med plast och grejjer men annars tror jag inte de blir spec bra, isf är det nog bättre att sattsa på 5,25er i dörrarna som det sitter orginal !

Copyright @ Rybbs Production

V8 Fantast
15 Inlägg
29 maj 2007
bennyktm89 skrev:
Går de inte änns få ditt dom utan lådor? ifall man byggar up lite med en platta.. 
Men ifall man har dom i dörarna, tar inte högtalarna stryk när man öppnar och stänger dörarna?

Ne tycker nog du ska satsa på att sätta diskanterna i brädan o dina 5,25:or i dörrarna. Och angående stryket där i dörrarna så behöver du ju inte direkt vara orolig. Har nog inte vart med om en enda bil som inte ha högtalare i dörrarna fram. Och varför sätta högtalare i dörrarna om dem ta så mycket stryk.

Vill du ha det får du anstränga dig!

91 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
ok    Men man bör ju plasera diskanterna och midbasarna ganska så nära varandra.. Sedan för att få en bra ljudbild så ska väll ljudet komma framifrån. De är därför jag skulle villja ha de på instrument panelen.. jepp   men om jag ändå driver fram systemet på slutsteg så kanske inte lådor behövs??

snickarelärling
54 Inlägg
30 maj 2007
plasta är inte speciellt dyrt alls...biltema polyester 1kg 90 spånn tror jag o härdare o glasfiber nån 100 och vips så 200 spänn så har du din låda special just för dig......om du vill så kan jag bygga en låda till hatthyllan till dig !! PM om du vill ha en !!

hmmm...?? the fire is burning !!

91 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
Räcker 1 kilo till två 12 liters lådor?

Kettunen
31 maj 2007
Men tänk på sen när du väl ska sälja bilen får du ju lämna ljudet med.. Ingen vill ju direkt köpa en bil med sort jäkla hål i brädan tongue

91 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
De blir nog skroten med den efter jag har hat den.. Annars så bir de väll att köpa några biltema högtalare att sätta där istället  wink

Sök