3355
Sök

Störningar i bildskärmen på nackstöden

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
4 augusti 2015
Trådstartare
Hej.

Har byggt in bildskärmar i nackstöden på min Porsche, problemet nu e att skärmarna har Bild och ljud kablar i en samlings kabel tillsammans med 12v och jord. Detta medför att jag får störningar från generatorn när bilen är igång. Detta uppdagas som små ljusare sträck i bilden.

Detta kommer med andra ord endast när bilen är igång. Står den på tändningen när bilen e avstängd så e bilden super skarp.

Jag e medveten om att jag behöver någon form av störningsfilter på spännings kabeln som reducerar ut strömpikar eller vad de e som orsakar detta fenomen. Jag tänkte köra med ett "EMC filter" från biltema som test men då dem här i järfälla har den goda fördelen med att bara hävda att de e slut istället för att ta reda på vilken hylla de lagt dem fel så sket sig detta.

Sökt en del på filter och "störnings filter" i allmänhet brukar sluta på RCA filter när jag letar. Har någon en bra lösning på detta? Kan man kanske bygga ett filter själv eller liknande? Letat på kjell o company mm men hittar inget själv, möjligt att jag e handlings förlamad eller helt enkelt sinnes förvirrad o behöver assistans i denna grymma värd.

Tack på förhand smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

Sök