2891
Sök

Vit bil?

powerm84
13 Inlägg
6 augusti 2015
Trådstartare
vad tycker ni om vita bilar?

svårt att hålla rena? synd skiten väll?

kollar på mazda cx-5 och inom de priset jag kan ge har jag hittat 2 st

en vit som gått 5600 mil och en vinröd 9800 mil båda 2013

de ja mest är osäker på där är färgen åker mycket grusväg och drar hästtransport

masta har 10 års garanti eller 15 000 mil

Jag kan inte andas åt en annan människa!!!

84 Inlägg
6 augusti 2015
Om du inte är berred på att tvätta bilen ofta då är vit ej att rekommendera ... Haft 3 vita bilar hittills älskar färgen men för fan för att tvätta bilen hela tiden men svart är inte mycket bättre heller . Annars om du inte har något emot maskin tvättar då är de bara köra på med vit annars va berred på att tvätta ofta . Fördelen visserligen över bilar med olika färger är. Vatten fläckar syns ej och pollen och annat liknande natur damm syns inte så mycket.
Senast redigerat av Alden_88M (6 augusti 2015)

5 119 Inlägg
6 augusti 2015
Har en vit bil och haft i nått år nu. Tycker ej att det är något extra jobb att hålla ren. Tycker ej att den blir lika skitig som tex en mörk bil utan en vit bil blir bara lite mindre vit och ej skitig och ful likt en mörk när dam och liknande hamnar på den. Jag tycker till och med att det är så praktiskt att jag frivilligt kommer lacka en bil vit inom en snar framtid.
En annan fördel med vit är att skador och smågrejor som bulor osv ej syns lika mycket samt att den håller sig svalare på sommaren när solen ligger på :-)

Röda bilar kräver jobb och tvätt dom med och många röda lacker har en förmåga att blekas och få extrema tvättrepor och väl synliga hologramm.

Har provat massa olika färger och svart är värst tycker jag. Sedan kommer blå och röd. Silver, vit och brun tycker jag är dom mest praktiska färgerna på en bil :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

85 Inlägg
6 augusti 2015
vit bil är svalast när du sätter dig i den sommartid
vit bil är lättast att del-lackera fint

Sök