Hej! ny här på garaget o har några frågor. tänkte måla en gammal 142a med denna färg http://nordsjoidedesign.se/sortiment/fa … tal-paint/ , vet ej om detta är ett bra alternativ så om någon skulle kunna ge svar på de skulle du vara bra! skulle även behöva några tips på vilken roller jag bör använda för att de inte ska bli luftbubblor och apelsinskal i färgen osv. har kikat lite på mohairroller men tips uppskattas alltid! bör jag spä ut färgen? isånafall med vad och hur mycket.
Du ska använda skumgummiroller. Det går att få riktigt fin yta med det. Använd inte filtroller även om färghandlarn säger det. Jag vet bättre än dom
okej! går i tankarna att sprutlacka iställe.. känns lite lättare på nåt vis. är det som föregående skrev att en dålig sprutlack är bättre än en bra rollning?
Skumgummiroller funkar fint. Bra rollning är snyggare än en dålig sprutlack tycker iallafall jag, men det beror på hur mkt tid/jobb du vill lägga. Det blir ju inte någon toppen yta vid rollning, men det är det ju inte med en dålig sprutlack heller så...min Passat är rollad mattvit, ser bra ut på några meters håll