Tjena alla, hoppas tråden ligger rätt, annars är det bara att flytta, första inlägget här på garaget för min del, även om jag följt div. projekttrådar och kollat folks bilar här sedan länge, verkar vara riktigt skön stämning här på forumet så lär inte bli det sista heller.
Som rubriken lyder fyller jag om ca 1 år 18, hade däremot tänkt köpa bil redan nu och fixa till lite, övningsköra i osv fram tills nästa september. Går Fordon på gymnasiet och gillar att skruva med grejer så inget sånt som avskräcker, tråkigt om man råkar köpa en bil som bara går och går kan jag tycka..
Iallafall, har hiittat en skitfin 944, något av det roligaste jag vet är rekond och polering, vill därför ha en svart, fräscht utgångsobjekt som är rak och fin i plåten, vilket inte verkar vara jättevanligt verkar det som?
Bilen är iallafall en svart 940 '91a med B230FB på 130ish hästar, M46 med overdrive, motorn har gått 34k mil men går enligt hon som har den mycket bra och bilen är väldigt fin i övrigt. Finns en del andra på blocket men har inte hittat någon i detta skick utvändigt och speciellt inte i denna prisklass, jag får bilen för 7000k vilket är riktigt billigt jämfört med andra på blocket.
Frågorna är då följande, Först och främst, 34k mil och overdrive, - avskräckande? Hur är den lådan i övrigt? Motorn är ju välbeprövad så milen borde väl inte vara några problem? Gillar att hålla kvar grejer och inte byta hela tiden, så kommer antagligen ha kvar bilen 3-4år minst, känner man för att trimma senare är det ju inga större problem att byta till en turbomotor med låda å allt eller hur? Hade ni betalat så pass mycket mer för en LTT från början istället? Denna kostar mindre än hälften av den billigaste jag skulle kunna tänka mig.. Skiljer ju inte mycket original men är ju lite mindre jobb att skrämma upp en turbo lite mer. - Finns en ltt för samma pris på blocket dock obes och oskattad, trimmad dock oklart med vad..
Enl. annons:
""Rost under bil är fixad.
Alla bromsar bytta (ok + skivor och belägg) (fram + bak)
Ny växellådskudde.
Nytt avgassystem från katalysator och bakåt.
Kamremmen bytt vid 32 k mil.
R-vinge sitter på.
Bytt till helvita blinkers.
Handtaget på förarsidan är trasigt men medföljer ett från en 740 som enkelt kan bytas.
Lätt krockad vänster fram, (skärm+kofångare och någon list)
Landalampan lyser.
Sänkt fram 2,5 varv , fjädrar bör bytas innan bes.
Glapp i centrallås höger bakdörr.
Hugger lite I motor nån sekund vid körning på hög hastighet och långa sträckor, men går över fort.
Är besiktad till november och skattad året ut. Går annars mycket fint i växlar och låda. Mycket fin i lacken och ingen rost finns. Finns lite småbucklor men är ju en gammal bil.""
Hugger i motor, inte fått någon klar beskrivning av det, förslag på vad som kan vara fel, hör ihop med lambdalampan?
Har säkert glömt en massa men men, är mycket tacksam för svar å tips osv.
Mvh
Som rubriken lyder fyller jag om ca 1 år 18, hade däremot tänkt köpa bil redan nu och fixa till lite, övningsköra i osv fram tills nästa september. Går Fordon på gymnasiet och gillar att skruva med grejer så inget sånt som avskräcker, tråkigt om man råkar köpa en bil som bara går och går kan jag tycka..
Iallafall, har hiittat en skitfin 944, något av det roligaste jag vet är rekond och polering, vill därför ha en svart, fräscht utgångsobjekt som är rak och fin i plåten, vilket inte verkar vara jättevanligt verkar det som?
Bilen är iallafall en svart 940 '91a med B230FB på 130ish hästar, M46 med overdrive, motorn har gått 34k mil men går enligt hon som har den mycket bra och bilen är väldigt fin i övrigt. Finns en del andra på blocket men har inte hittat någon i detta skick utvändigt och speciellt inte i denna prisklass, jag får bilen för 7000k vilket är riktigt billigt jämfört med andra på blocket.
Frågorna är då följande, Först och främst, 34k mil och overdrive, - avskräckande? Hur är den lådan i övrigt? Motorn är ju välbeprövad så milen borde väl inte vara några problem? Gillar att hålla kvar grejer och inte byta hela tiden, så kommer antagligen ha kvar bilen 3-4år minst, känner man för att trimma senare är det ju inga större problem att byta till en turbomotor med låda å allt eller hur? Hade ni betalat så pass mycket mer för en LTT från början istället? Denna kostar mindre än hälften av den billigaste jag skulle kunna tänka mig.. Skiljer ju inte mycket original men är ju lite mindre jobb att skrämma upp en turbo lite mer. - Finns en ltt för samma pris på blocket dock obes och oskattad, trimmad dock oklart med vad..
Enl. annons:
""Rost under bil är fixad.
Alla bromsar bytta (ok + skivor och belägg) (fram + bak)
Ny växellådskudde.
Nytt avgassystem från katalysator och bakåt.
Kamremmen bytt vid 32 k mil.
R-vinge sitter på.
Bytt till helvita blinkers.
Handtaget på förarsidan är trasigt men medföljer ett från en 740 som enkelt kan bytas.
Lätt krockad vänster fram, (skärm+kofångare och någon list)
Landalampan lyser.
Sänkt fram 2,5 varv , fjädrar bör bytas innan bes.
Glapp i centrallås höger bakdörr.
Hugger lite I motor nån sekund vid körning på hög hastighet och långa sträckor, men går över fort.
Är besiktad till november och skattad året ut. Går annars mycket fint i växlar och låda. Mycket fin i lacken och ingen rost finns. Finns lite småbucklor men är ju en gammal bil.""
Hugger i motor, inte fått någon klar beskrivning av det, förslag på vad som kan vara fel, hör ihop med lambdalampan?
Har säkert glömt en massa men men, är mycket tacksam för svar å tips osv.
Mvh
0
0
0
0