2875
Sök

LED-strålkastare.

3 Inlägg
7 september 2015
Trådstartare
Då jag tänker uppgradera helljuset i kärran och är så jävla less på uppstartningstiderna på xenon så satt jag och funderade på hur LED funkar nu för tiden. Nu Tänker jag inte på lampor på ebay för 70 kronor som funkar skit i tester- utan tänkte mer på en dyrare sats.

Nu så verkar det bara som att humanhabit.NU Som har satserna med mer kräm i, de andra sidorna verkar ligga efter där (om man nu kan lita på humanhabit.nu, varför finns det både.se och .nu?)

http://www.humanhabit.nu/sv/produkter/l … treme.html

Men då tänkte jag fråga efter empiriska bevis - Någon här inne bör ha provat dessa och kanske kan kasta lite ljus över frågan.

Om dessa nu funkar dåligt så är det xenon 55W speedstarter som står i andra ringhörnan som motståndare.

Nu är det för helljus (H7) på BMW E46.
Senast redigerat av Josephony (7 september 2015)

2 041 Inlägg
9 september 2015
Ljusbilden påverkas i alla fall när ljuset från LED:sen inte är i reflektorns brännpunkt.
Dessutom så avger inte Ledlampan ifråga ljuset helt runt lampan utan det finns mörka fält vilket även påverkar ljusbilden negativt.

847 Inlägg
13 september 2015
Satsa på xenon. Du kommer få en riktigt bra ljusbild. Det får du garanterat inte med led.

207 Inlägg
13 september 2015
humanhabit.nu är en skitsida jag inte rekommenderar till NÅGON!!
Bilupplysningen.se, beställ ett 55W speedstart xenonkit och adaptrarna till E46
LED konverteringarna suger verkligen, ljusbilden blir heeeelt fel och dom lyser kortare än original halogen..

7 276 Inlägg
13 september 2015
Snabbstartande 70w xenon med snabbstartande 55w lampor så ska du få se på snabbt ljus.

Sök