3365
Sök

Volvo 240 BullEdition. NU: Dörrsidor 02-10-07 (hjälp att ladda upp bilder!)

82 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
#21
Haha aa.. Det ser fint ut det där.. Tyvärr har jag stött på ett problem.. Har spacklat och slipat och haft mig och skulle montera sidorna ikväll. Men dom blev så jävla tjocka att det inte gick att stänga dörren helt. Och i brist på bättre omdöme stängdes dörren igen med en spark i hopp om att få ut lite agressioner.. tyvärr så hörde jag något spricka och blev snäppet argare.. Så nu står jag här och har slagit och bankat på skiten för att få bort lite runt kanterna.. Lättare sagt än gjort..

Och det jag ville ha sagt med det var att har du nå tips:D

...med bakändan i väggrenen...

82 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
#22
_VeNoM_ skrev:
Ser ut att kunna bli riktigt bra det där smile men en fråga bara, hur har du tänkt göra med fönsterveven? eller har du elhissar?
Vad kul att du tycker det... Fönsterveven hade gjort sitt...
Just nu så blir det nog till att ragga nya dörrsidor och börja om med skiten... Om jag inte lyckas lösa det på nåt vänster.. Men tanken är att kasta dit elhissar.. Hittade nåt kit med en motor typ som man sätter på fönsterveven. Lär nog funka..

...med bakändan i väggrenen...

82 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
#23
Det blir ingen jävla update ikväll inte. Som det står lite om ovan så har jag stött på några mindre problem.. Känns rätt surt när jag hade tänkt ha dom monterade imorgon.. ska nämnligen till farsan och resan upp tar sisådär 6 timmar.. Vette fan om jag orkar sjunga så länge.. Men har man något val?

Tack för alla kommentarer än så länge.. Har fått hjälp av polarna imorgon också medans jag e på jobbet, så vi får allt hoppas att dom lyckas lösa det..

God natt på er!

...med bakändan i väggrenen...

82 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
#24
Grabbar det blir update!!!
Ska bara försöka lösa det här med imageshack eller vad det heter...

Håll ut!

...med bakändan i väggrenen...

82 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
#25
Sådärja. Tyvärr blev bilderna skitstora, men jag fattar inte hur man gör så ni får stå ut..

Här har vi då dörrsidan monterad, samt nerslipad lite här och var med vinkelslipen..
Blev lite sådär-nöjd faktiskt.. Utseendet är väl en av prylarna jag inte är så nöjd med;).. Men även placeringen av diskanten.. Blev för långt ifrån varandra.. så den ska flyttas.. Sen så tycker jag inte att den blev tillräckligt stabil helt enkelt.. Från början var den skitstabil, men nu sitter den bara med masonit lixom.. Är det någon som kan kommentera och kanske ge lite tips på hur jag bör göra härifrån..

http://img406.imageshack.us/img406/1241/hpim0289td9.jpg

big_smile

...med bakändan i väggrenen...

1 309 Inlägg
9 oktober 2007
#26
ser ut att bli ruggit najs

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing

82 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
#27
Lictor_200SX skrev:
ser ut att bli ruggit najs
Tackar:)

...med bakändan i väggrenen...

82 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
#28
Fan hade det här på känn:)

Jag ger den här tråden en update till, sen får den nog läggas ner.. aktiviteten är inte skyhög precis..

Tack för dom kommentarerna jag fått iaf:D

...med bakändan i väggrenen...

130 Inlägg
10 oktober 2007
#29
Nej lägg inte ner nu sad
Du är på rätt väg iaf, lite mera banka å slipa å spackla så är det bra sen big_smile

Lycka till!

Jag vill ha en bil med klös i!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 oktober 2007
#30
Bullstinator skrev:
Fan hade det här på känn:)

Jag ger den här tråden en update till, sen får den nog läggas ner.. aktiviteten är inte skyhög precis..

Tack för dom kommentarerna jag fått iaf:D
Nej nej nej!
Du ger mycket insperation till folk, minsagt för migh, ska bygga om  mina dörrsidor med, man få¨r insparation att starta bygget nu smile
Sluta inte uppdatera! utan fortsätt! smile

Kommer bli jävligt bra!
mvh kimpa


El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
10 oktober 2007
#31
Ja fortsätt uppdatera nu så får vi alla läsa och lära oss mer !  big_smile big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

82 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
#32
kattn skrev:
Nej lägg inte ner nu sad
Du är på rätt väg iaf, lite mera banka å slipa å spackla så är det bra sen big_smile

Lycka till!
tror du det?tongue
Sitter för tillfället och funderar på om jag kanske skulle ta bort dörrsidan, plasta igen alla "hål" i dörren, och sen skruva dit tratten som högtalaren sitter i.. För som dörrsidan är nu så är den inte tillräckligt stabil, och om jag gör så då borde det bli bättre.. och då kan jag sen knåda ihop en tunn dörrsida i kolfiber utan att behöva tänka på massa andra prylar som e ivägen... vad tror du?

...med bakändan i väggrenen...

82 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
#33
kimpan_90 skrev:
Bullstinator skrev:
Fan hade det här på känn:)

Jag ger den här tråden en update till, sen får den nog läggas ner.. aktiviteten är inte skyhög precis..

Tack för dom kommentarerna jag fått iaf:D
Nej nej nej!
Du ger mycket insperation till folk, minsagt för migh, ska bygga om  mina dörrsidor med, man få¨r insparation att starta bygget nu smile
Sluta inte uppdatera! utan fortsätt! smile

Kommer bli jävligt bra!
mvh kimpa
Haha åfan:D
Det var roligt att höra.. En uppdatering kommer i helgen, (väntar på ny diskant samt delningsfilter). Satt ös på med tips och kommentarer innan dess:P..

Tack som fan!

...med bakändan i väggrenen...

82 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
#34
dj_aggwa skrev:
Ja fortsätt uppdatera nu så får vi alla läsa och lära oss mer !  big_smile big_smile
Tjena grabben:) Ja nog får vi alla lära oss mer:D.. Jag lär mig hela tiden..tongue
Håller just nu på att försöka få till det med elhissar.. Har fixat motorer å allt skit, men jag tror jag saknar en liten jävla pryl... kan lägga in bild på det senare..

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=163113
Såhär hade jag tänkt mig:
Plasta för alla hål i dörren utom nere till höger där högtlararen ska vara.
Se till att det sitter stenhårt samt är jävligt stumt.. Sen såga ut tratten från den nuvarande dörrsidan och limma fast den över det hålet som är kvar, och sen dra i några skruv.
Därefter så tänkte jag fylla dörrsidan med byggskum eller något liknande och forma så som jag vill ha dörrsidan, och sen lägga kolfiberväv över.
Efter att kolfibern härdat så sliter man bort all byggskum och limmar fast dörrsidan..
Detta för att dörrsidan som den är nu inte är tillräckligt styv.. Den vibrerar och svajjar och har sig och det kan ju knappast vara bra..?

Tyck till!!

wink
Senast redigerat av Bullstinator (11 oktober 2007)

...med bakändan i väggrenen...

134 Inlägg
11 oktober 2007
#35
hmm ja vett inte  testa mina innan ja glafibra med bara tygett

jag bärs

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
23 december 2007
#36
Nu äre dags att du uppdaterar tycker jag ! Intresserad av att veta hur det gick wink big_smile

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

581 Inlägg
16 september 2015
#37
Hur fick det egentligen för dig med dina dörr sidor? big_smile

Volvo 240, tar dig vart du vill!
liten tråd om mek med bilen, konstigt va!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=323389


Sök