Som synes har fälgen från 2006 65,1 mm navhål och 43 mm inpressningsdjup medan den från 2011 har 63,3 mm navhål och 50 mm inpressningsdjup. Du behöver navringar om du vill ha bra balans, annars ska dom passa.
Som synes har fälgen från 2006 65,1 mm navhål och 43 mm inpressningsdjup medan den från 2011 har 63,3 mm navhål och 50 mm inpressningsdjup. Du behöver navringar samt spacers om du vill ha bra balans och slippa att ev. skava sönder fjäderbenet.
Han behöver väl inte spacers? Högre ET = fälg längre in och fälgarna kommer från en bil med högre ET än den som dom ska användas på dvs fälgen kommer hamna några mm längre ut än org fälgarna till den med årsmodell 2011
Däremot så skulle jag inte köra utan centreringsringar
Som synes har fälgen från 2006 65,1 mm navhål och 43 mm inpressningsdjup medan den från 2011 har 63,3 mm navhål och 50 mm inpressningsdjup. Du behöver navringar samt spacers om du vill ha bra balans och slippa att ev. skava sönder fjäderbenet.
Han behöver väl inte spacers? Högre ET = fälg längre in och fälgarna kommer från en bil med högre ET än den som dom ska användas på dvs fälgen kommer hamna några mm längre ut än org fälgarna till den med årsmodell 2011
Däremot så skulle jag inte köra utan centreringsringar
Nej, fälgarna kommer komma längre in pga högre ET förutsatt samma bredd på fälgen i fråga. I det här fallet hamnar dom 7 mm längre in.