2723
Sök

Backljus vw polo 6r

74 Inlägg
21 oktober 2015
Trådstartare
Jag kan verkligen ingenting om bilbelysning och dess lampor.

i min Polo vill jag byta backljus till en starkare.  Just nu sitter det en  vanlig glödlampa P21W  BA15s 12V

om jag vill ha en starkare lampa än denna förutom led. vad skall jag då välja för lampa???

eller finns det inga sådana?

Cupra_
21 oktober 2015
Tror inte att det finns starkare glödlampa med den fattningen, men är inte helt säker.. Men varför inte köra en CANBUS-Led?

74 Inlägg
21 oktober 2015
Trådstartare
Jo jag har provat 2 olika men de funkar ju inte ändå. Bilen varnar för trasig lampa

Cupra_
21 oktober 2015
Skumt.. Hmm, men de har lyst i alla fall? Tänkte så du inte bara polvänt dem, led är ju känsliga för det.

74 Inlägg
22 oktober 2015
Trådstartare
Nej det gjorde jag inte. provade att vända på lampan innan jag satte i den men det funkade inte. har beställt canbus led från en annan firma nu får se om de passar

Cupra_
22 oktober 2015
Okej.. Ja enda andra sättet jag kan komma på är att sätta in ett separat motstånd ihop med led-lampan..

294 Inlägg
22 oktober 2015
likor skrev:
Nej det gjorde jag inte. provade att vända på lampan innan jag satte i den men det funkade inte. har beställt canbus led från en annan firma nu får se om de passar

En sådan lampa hjälper det inte att vända på lampan. Måste skifta kablarna. Du måste mäta upp vart plus o minus finns, sen kontrollera samma på led lampan. På en vanlig glödlampa spelar det ingen roll åt vilket håll strömmen går.

Sök