Börjar med att ursäkta den dåliga kvalitén på bilderna, men det är väl bättre än inget alls
Va inte riktigt nöjd med luftmassemätaren, den va inte helt 100% perfekt, så efter några dagars arbete så blev det bra igen. Denna gång gjorde jag den silver istället för röd.
Anledningen till ombyggnationen av luftmassemätaren var att tallriken ska gå väldigt mjukt och fint men jag tyckte den gick aningen för trögt. Så förhoppningsvis så kommer motorn gå lite bättre av detta, även fast den gick som ett spjut förra sommaren..
Polerade insidan bara för att det ska va snyggt när jag ska mecka nästa gång. hehe
(Bilden är tagen i början av poleringen).
Bränslefördelaren fick bli mattsvart.
Grundmålat, här fick jag användning av min "hållare" som jag gjorde förra året.
Monterat och klart. Nästa steg är att installera nya spridare, tändstift bränsleslangar och modifiera lite vakuum-ledningar.
Elförzinkningen är igång igen, tog ungefär en dag att fixa i ordning och få igång det igen. Glömde att ta en bild men det var ungefär 2dl vatten kvar och alla kemikalier hade typ kristalliserat sig. Såg ut som smutsigt vatten med is i.. Och ungefär 12 döda flugor och diverse kryp.
Har nu modifierat lite så jag kan ha ett tättslutande lock på så man slipper dom problemen..
Hur som helst så är jag igång och renoverar framvagnen samtidigt som jag trixar lite med motorn. Men nu läggs allt krut på framvagn så slänger jag ihop det sista till motorn lite snabbt någon annan dag.
Nytt bromssystem. Jag dissade Biltema-bromsar och kör istället på 100% Brembo.
Så här såg det ut när jag började..
Tror bromsskölden har gjort sitt..
Tror att hjullagret mådde ganska dåligt på den här sidan.. Det andra var dock helt ok, men självklart ska båda bytas
Tomt!
Började med att göra rent oken, fick skrapa det värsta med en gammal kniv. Dessa ska sedan renoveras med nya packningar osv.
Avslutar med en liten förhandsvisning på ett projekt jag jobbar på. Ska tillverka specialanpassade fjäderbenslager till mina coilovers. Några delar kommer skäras ut, lite ska svarvas osv.. Så kör i princip 3 saker samtidigt nu. Håller även på att förbereda lite för renovering av bakaxeln.