3461
Sök

Centrumvända plåtisar Hjälp hur gör jag

28 Inlägg
17 december 2015
Trådstartare
Tänkte ge mig på att centrumvända ett par gamla volvo fälgar men har kört fast redan. har kapat bort svetsfogarna på baksidan men centrumet går inte att rubba? hur ska jag göra nu?

5 111 Inlägg
17 december 2015
Först och främst skall du vara säker på att det inte är svetsar kvar alls.
Om det inte är det, så är det bara att vålda ut det, det kommer gå tungt för passformen är jävligt tight och att få ut det rakt är så klart en fördel det med...... Så lossnar det inte = mer kraft helt enkelt.

28 Inlägg
17 december 2015
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Om det inte är det, så är det bara att vålda ut det, det kommer gå tungt för passformen är jävligt tight och att få ut det rakt är så klart en fördel det med...... Så lossnar det inte = mer kraft helt enkelt.

har kapat  mitt i svetsen rakt igenom kan ju gå ut o gnugga lite mer men fan ska jag slå med?

1 966 Inlägg
17 december 2015
Slägga ut centrumet.

Muttley
17 december 2015
wfs skrev:
Volvo544special65 skrev:

har kapat  mitt i svetsen rakt igenom kan ju gå ut o gnugga lite mer men fan ska jag slå med?

Kopparhammare använder man mot stål om du vill behålla formen. Stålhammare om de är okej att förstöra plåten.

28 Inlägg
18 december 2015
Trådstartare
tkd_rille skrev:
wfs skrev:
Volvo544special65 skrev:

Kopparhammare använder man mot stål om du vill behålla formen. Stålhammare om de är okej att förstöra plåten.

Så hur bör jag göra centrumet sitter som gjutet kapa mera och ställa sig och hoppa på centrumet eller hur gör jag redan slagit på fälgen så det syns.

Muttley
18 december 2015
wfs skrev:
tkd_rille skrev:
wfs skrev:

Så hur bör jag göra centrumet sitter som gjutet kapa mera och ställa sig och hoppa på centrumet eller hur gör jag redan slagit på fälgen så det syns.

Du måste ju se till att svetsarna är bortslipade.   
Har du redan slagit med stålhammare så är ju skadan redan skedd smile Om du vill rädda de lite så ordnar du en kopparslägga eller provar och hoppa om du tycker de passar.  Jag hade nog köpt en ny slägga då de kommer väl till användning på andra saker

Sök