3339
Sök

Skoda Fabia 01 - installera el-fönster

20 Inlägg
11 januari 2016
Trådstartare
Hej,

Min fars bil är en Skoda Fabia i ganska bra skick men nackdelen är att han inte har el-fönster i bilen.
Går det att installera el-fönster och hur går det till? Vad kan det kosta?

Tack för alla svar!
Senast redigerat av Formatius (11 januari 2016)

1 271 Inlägg
11 januari 2016
Om du inte är väldigt road av att bygga om bilen ska du titta efter att köpa en bil med fönsterhissar i.
Du behöver naturligtvis nya dörrsidor, fönsterhissmekaniken, motorerna, knapparna, styrboxarna och kabelstammarna. Allt finns ju på skroten naturligtvis. Beroende på hur händig du är går det väl åt en 20-40 timmar och några tusenlappar.

Lycka till.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

20 Inlägg
11 januari 2016
Trådstartare
Wow!! Låter ganska besvärligt att fixa det här. Trodde att 2 lappar skulle räcka men tydligen inte.

Tack för svaret smile
Senast redigerat av Formatius (11 januari 2016)

1 271 Inlägg
12 januari 2016
Det behöver inte kosta många pengar om du till exempel plockar av grejerna själv på skroten. Men du behöver ha klart för dig vilka delar du ska ha. Börja med att leta fram elscheman och liknande i ELSA och ETKA.
Annars finns nog det mesta att köpa på Ebay. Det är ju ingen svår modell att hitta delar till.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

1 798 Inlägg
12 januari 2016

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

1 966 Inlägg
12 januari 2016
Jag avråder dig från att göra det. Tjejens 2007:a som har det monterat  original gick sönder på båda sidorna för någon månad sedan.

Ett klent plasthjul styr vajrarna och det är meckigt att bara byta hjulet --> ny "inre dörrsida" (hela mekanismen inkl plåten) köps ny för 1000 kr och lär krånglas dit. Stopplägena fungerar otroligt dåligt, det går att tvångsköra rutan vilket får till följd att nämnt plasthjul havererar.

Sök