3081
Sök

Ny och vill lära mig!

7 Inlägg
17 januari 2016
Trådstartare
Hej!
Jag har nyligen köpt mig en bil, närmare bestämt en Audi A6 2.7 Biturbo årsmodell 2000.
Jag har varit intresserad av bilar, och då främst tuning, större delen av mitt liv, men aldrig riktigt gjort annat än beundrat de skapelser andra har åstadkommit.

Nu vill jag dock försöka lära mig själv och meka lite med den bil jag har fått tag på.
Jag söker efter tips från de som börjat på samma sätt och de som har hjälp att komma med, hur jag på lättaste sätt kan börja meka med min bil.

Värt att nämna är att jag är student med deltidsjobb, samt helt utan tillgång till verktyg och garage. Jag undrar om ni lite mer kunniga kan berätta var man bör börja för att kunna meka med bilar? smile

62 Inlägg
17 januari 2016
Om det finns haynes böcker till din bil (finns på biltema) så kan det vara bra att skaffa smile   Är reparationshandböcker som går igenom i princip hela bilen.
Verktyg så kan man komma långt med block och hylsnyckelsatser från biltema.

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.

Stålmannen
465 Inlägg
17 januari 2016
Här har du en lite matnyttig information om hur biturbomotorn fungerar och vad allt är. smile

http://www.ibiblio.org/tkan/audi/2.7Bit … fStudy.pdf

7 Inlägg
17 januari 2016
Trådstartare
Acobra skrev:
Om det finns haynes böcker till din bil (finns på biltema) så kan det vara bra att skaffa smile   Är reparationshandböcker som går igenom i princip hela bilen.
Verktyg så kan man komma långt med block och hylsnyckelsatser från biltema.

Tack så mycket! Ska kolla in vad de har på Biltema när jag åker dit. smile

Master_J skrev:
Här har du en lite matnyttig information om hur biturbomotorn fungerar och vad allt är. smile

http://www.ibiblio.org/tkan/audi/2.7Bit … fStudy.pdf

Användbart! Ska försöka förstå den också. wink

Sedan undrar jag lite hur man kan komma i kontakt med någon som har garage att låna ut/hjälpa till i om det behövs? Lär ju vara en del garage runt om i Sundsvall där man mekar med bilar. smile

Sök