3301
Sök

Problem vid växling helljus/halvlljus Saab 9-5 2006

1 Inlägg
9 januari 2016
Trådstartare
Hej!
Söker efter lösning på ett problem som inte verkstaden kan komma underfund med.
Har i kanske 1 års tid problem med att ljuskäglan delvis dröjer kvar när jag kopplar om från helljus till halvljus.
Större delen av helljuset slår om direkt men det är som att en lite del av det hänger kvar i kanske 5-15 sekunder och sedan liksom hoppar ner till halvljus därefter. Det är alltså inte hela helljuset som hänger kvar. Tror det är höger sida som spökar. Lampor är kontrollerade och bytta häromdagen.

Det gör inte mig så mycket men jag bländar mötande bilar som signalerar argsint till mig.

Kan någon ge mig ett tips?!

311 Inlägg
17 januari 2016
brandemannen skrev:
Hej!
Söker efter lösning på ett problem som inte verkstaden kan komma underfund med.
Har i kanske 1 års tid problem med att ljuskäglan delvis dröjer kvar när jag kopplar om från helljus till halvljus.
Större delen av helljuset slår om direkt men det är som att en lite del av det hänger kvar i kanske 5-15 sekunder och sedan liksom hoppar ner till halvljus därefter. Det är alltså inte hela helljuset som hänger kvar. Tror det är höger sida som spökar. Lampor är kontrollerade och bytta häromdagen.

Det gör inte mig så mycket men jag bländar mötande bilar som signalerar argsint till mig.

Kan någon ge mig ett tips?!

Har du kollat relä? ?
Mitt helljus på min 9-5 spökade och då var det ljusrelät.
Problemet med min var att helljuset inte alltid slogs på.
Kan vara värt att kolla på ju

311 Inlägg
18 januari 2016
Vanligt fel med trasigt ljusrelä på Saab.

Sök