Ett nytt rattlås lär inte kosta fläsk gissar jag. BMW E36 har "strulande rattlås", inte på det vis TS har utan mer som så att nyckeln "inte greppar ibland", dvs låset snurrar bara utan att starta bilen...Vissa sade att det var nyckelcylindern, andra rattlåset, medans en tredje sa båda två...Då båda mina E36 behagade ha åkomman ungefär var 50:e start typ (dvs hände typ 2-3 gånger/säsong i värsta fall) så beslutade jag mig för att byta både rattlås o cylinder på båda. Delarna kostade ca 2000 kr per bil. Arbetet var enkelt, brytskruvarna var lätta att lossa med en "hugg-mejsel" modell liten...Jag skulle INTE montera beg rattlås, köp nytt så vet du att det är 100% fit for fight, kolla även så det inte är nyckelcylindern som är på G?
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure