Fiskeprylar skrev:
Hej!
Nu är det så att min stötfångare har lossnat, den har alltså inte "spruckit" eller gått sönder, utan helt enkelt slitits loss från klämmorna som håller fast den.
Har försökt att sätta tillbaka den i klämmorna, men då gäller det att man drar tillbaka den biten som hänger, och trycker in rätt del, in i klämmorna. Om ni kollar på bild 5 av 6, som jag bifogat. Så har jag markerat "klämmorna" som skall hålla stötfångaren uppe. Jag kan ej dra tillbaka stötfångaren, utan är rädd att den skall gå sönder helt. Misstänker att jag behöver lossa på den.
Bilen är en VW Jetta av 2006 årsmodell. Jag bifogar lite bilder, ursäkta kvalitén av bilderna, samt den smutsiga exteriören. Behövs bättre/mer bilder så går det att ordna!
Bilder på stötfångaren;
http://imgur.com/a/ekUHUHoppas ni kan hjälpa mig, då ni är mitt sista hopp denna fattiga månad. Har hört med olika plåtslagare, och den närmaste jag hittade ville alltså ta 8500kr för jobbet (!). Ifrågasatte prissättningen, då jag tycker den var helt galen, fick inget svar. Det är väl så att verkstaden antar att det är försäkringsbolaget som pröjsar... Montering av ny stötfångare samt lackering kan väl inte ens kosta den summan?
Hur som helst så hoppas jag att nån där ute kan hjälpa mig med detta :-)
Trevlig helg.