4316
Sök

Laddningsproblem bmw 540 e39 -02

Skillingaryd
6 Inlägg
22 februari 2016
Trådstartare
Hej,

Jag har nu bytt generatorer två gånger då dom har brunnit upp... Jag är nu rädd att det kan hända igen.

Det är så att jag kört bilen och plötsligt har laddningslampan börjat lysa. senaste gången hände detta på motorvägen när jag hade en bit kvar till en avfart... bilen blev varm och kokade. Generatorn är en vätskekyld 150ah.

Jag har haft bilen inställd för vinterförvaring och har startat upp bilen vid några tillfällen. Dom senaste 3 gångerna har laddningslampan börjat lysa. sad

Någon som vet om det är generatorn som är dålig eller om det är något annat. Kanske något som slår ut generatorn på något sett...? Det känns som det kan vara samma problem igen. Jag såg att det har läckt kylarvätska på golvet. antingen har det läckt innan, eller så läckte det nu när jag startade den  senast.

/ Fredrik

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
22 februari 2016
Det blir till att kolla batteriet och mäta vad den visar över polerna 13,5-14,5 med motorn igång och ca 12,6 utan motor
Det enda som kan knäcka generatorn är väl skadade kablar som går till generatorn eller dålig anslutning till batteriet.
Sista alternativet blir väl att generatorn varit ett måndagsexemplar..
Kolla noga att den nya inte läcker vätska när du har motorn igång.
Senast redigerat av tommen1 (22 februari 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Skillingaryd
6 Inlägg
22 februari 2016
Trådstartare
Jag ska prova detta. Det känns bara så konstigt att den ska äta upp generatorer flera gånger. Ska kolla över kablar o sånt ordentligt. Tack för svar

Sök